پاسخ احمدی‌نژاد در باره شرکت در انتخابات مجلس

بیکارید برای خودتان و ما دردسر درست می‌کنید؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به ماجرای نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 گفت: وقتی نامزد شدم آقای احمدی‌نژاد به من پیام داده بود که اگر شما می‌خواهید، من کنار می‌روم که گفتم نه، حالا که نامزد شدم، هر کسی می‌خواهد، باشد. من می‌خواهم برای مردم اتمام‌حجت کنم که اگر مردم خواستند، حاضرم خدمت کنم.
کد خبر: ۷۷۸۹۲۴
پیام انتخاباتی احمدی‌نژاد به هاشمی

وی در گفت وگو با روزنامه شرق افزود:در دوره بعد هم قطعا می‌گفتم که نمی‌آیم و نمی‌خواستم بیایم. اواخر خیلی تحت فشار قرار گرفتم. علما از قم و نجف، شخصیت‌های بزرگ، گروه‌های دانشجویی و غیردانشجویی و اقشار مختلف مردم فشار آوردند و گفتند شما چگونه می‌خواهید به خواست مردم بی‌اعتنا باشید؟ باید وظیفه‌تان را انجام دهید. درباره انتخابات قبلی که می‌گفتم نمی‌آیم، یک روز همسر امام(ره) که من خیلی برای ایشان احترام قایل بودم، به من گفتند: شما می‌خواهید مملکت را به دست چه کسی بسپارید؟ امام به دست امثال شما داد و شما می‌خواهید به چه کسی بسپارید؟ من از حرف ایشان تکان خوردم. در این دوره هم فشار خیلی زیاد شد. من عصر آخرین جمعه منتهی به انتخابات احساس کردم در مقابل درخواست مردم و بزرگان دچار استبداد شده‌ام و به نظرها توجه نمی‌کنم.

هاشمی گفت: بعد از نماز مغرب استخاره کردم و تصمیم گرفتم بیایم. فردایش هم آخرین روز اسم‌نویسی بود. واقعا برخلاف میل خودم بود؛ الان در خبرگان هم همین‌طور است.

بایدن: نامه سناتورها دون شأن بود

معاون رئیس جمهور امریکا از اقدام سناتورهای جمهوریخواه مبنی بر ارسال نامه آنان خطاب به مقامات ارشد ایران انتقاد کرد و آن را بسیار گمراه خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور امریکا از اقدام سناتورهای جمهوریخواه مبنی بر ارسال نامه «بسیار گمراه کننده» آنان در روز دوشنبه خطاب به مقامات ارشد ایران انتقاد کرد.

سناتورهای امریکایی در این نامه به مقامات ایرانی درباره هرگونه توافق هسته‌ای با امریکا هشدار داده‌اند.

بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این نامه با امضای ۴۷ سناتور جمهوریخواه خطاب به جمهوری اسلامی که به روشنی با هدف ضربه زدن به رئیس جمهور کنونی آن هم در بحبوحه مذاکرات حساس بین المللی، تهیه و ارسال شده است، دون شأن و منزلت نهادی است که من برای آن احترام قائلم.»

انتقاد تند عضو شورای شهر تهران از همکاران خود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت حفظ منابع طبیعی و برخورد قاطع با زمین خواری، گفت: تعرض افراد سودجو به منابع طبیعی نشاندهنده بی عرضگی اعضای شورای اسلامی شهر تهران است.

به گزارش ایرنا محمدمهدی تندگویان روز سه شنبه در یکصد و سی هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها پیش در خصوص برخورد قاطع با زمین خواران به شورای شهر تهران تذکر دادند که متاسفانه دراین زمینه و برای تحقق منویات ایشان اقدام جدی در شورای شهر انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این نشان می دهد که شورای اسلامی شهر تهران عملکرد ضعیفی در زمینه پیگیری و تحقق منویات و رهنمودهای راهگشای رهبری در حوزه حفظ و احیای عرصه های طبیعی با هدف تامین رفاه و آسایش مردم داشته است.

تندگویان با بیان اینکه ما سه شنبه ها مدافع حفظ باغات و شنبه ها در جلسات کمیسیون مدافع مالکان هستیم اظهار کرد: باید کارگروه فضای سبز در شورای شهر تهران تشکیل شود تا بتوانیم باغاتی که مالک قصد نابودی درختانش را دارد، مصادره کنیم.

کنایه محمد هاشمی درباره پول های کثیف

عضو مستعفی حزب کارگزاران جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات را وظیفه ناظران بر انتخابات دانست و در خصوص صحبت‌ ترکان درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات ۹۴ گفت: وقتی چنین چیزی می‌گویند حتماً قاچاقچیان را می‌شناسند.

محمد هاشمی عضو مستعفی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور مبنی براینکه نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال ۹۴ به پیروزی برسند و هر جا نیاز به افشا باشد، این کار را می‌کنیم اظهار داشت: پول کثیف در عرف بین‌الملل تعریف دارد و به پول‌هایی که از طریق قمار، مواد مخدر یا قاچاق کالا به دست می‌آید پول کثیف گفته می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در کشور ما پدیده قمار وجود ندارد و یا کمتر این مسئله دیده می‌شود اما در دو مورد قاچاق و مواد مخدر فراوان است و بارها شنیده‌ایم که به طور مثال ۲۴میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور وجود دارد.

رئیس‌ دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این باره ادامه داد: دولت در مرحله اول باید شناسایی کند و وقتی چنین چیزی را می‌گویند حتماً قاچاقچیان را می‌شناسند که این موضوع را مطرح کرده‌اند.

وی تأکید کرد: در بحث انتخابات عمل به قانون مبتنی بر اخلاق حائز اهمیت است و لازمه یک انتخابات سالم و جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات، تقویت نظارت بر انتخابات است و باید به همه کاندیدها یک نوع نگاه اعتدالی وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها