آیت الله هاشمی رفسنجانی که پس از برگزاری دادگاه مهدی هاشمی فرزندش تاکنون سخنی نگفته بود برای نخستین بار درباره پرونده او اظهار نظر کرد.
کد خبر: ۷۷۸۸۰۲
نخستین اظهار نظر آیت الله هاشمی درباره پرونده فرزندش

به گزارش جام جم آنلاین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفت که «ماحصلی که به من اطلاع داده شده، این است که اینها بدون هیچ دلیلی تعداد زیادی اتهام درست کرده بودند.»

این روزنامه از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید؛می‌خواستیم به پرونده مهدی هاشمی بپردازیم. الان چه در مجلس و چه در رسانه‌های آن‌طرف و این‌طرفی راجع به آن خیلی بحث می‌شود. می‌گویند که با توجه به محکومیت رحیمی، عده‌ای دنبال این هستند که حتما محکومیتی هم برای مهدی هاشمی در نظر گرفته شود تا به گونه‌ای توازن رعایت شده باشد. می‌خواستم نگاه و جمع‌بندی شما را از ماجرا بدانم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم پاسخ داد؛چون دادگاه علنی نیست، نمی‌توانم حرف‌های آنجا را بزنم. ولی ماحصلی که به من اطلاع داده شده، این است که اینها بدون هیچ دلیلی تعداد زیادی اتهام درست کرده بودند. مثلا همین قضیه استات‌اویل قبلا سه‌بار مطرح شده بود و هر سه‌بار گفتند که هیچ ردی از مهدی هاشمی در آن نیست و هیچ اسمی از مهدی هاشمی در قراردادی که عباس یزدان‌پناه بست، دیده نمی‌شود. یک‌بار چندگروه از اینجا فرستادند که برادر آیت‌الله خامنه‌ای هم در جمع آنها بود. مجلسی‌ها و اطلاعاتی‌ها بودند که رفتند و وقتی برگشتند، گفتند: ما چیزی ندیدیم. یک‌بار هم در مجلس تحقیق و تفحص گذاشتند. آنها هم کلی کار کردند و به خارج رفتند. اینها گزارش‌های کتبی دارد و الان موجود است. همه در دادگاه مطرح شد. آنها هم گفتند که ردپایی ندیدیم. یک‌بار دیگر مجلس از آقای زنگنه به عنوان وزیر نفت سوال کرد. آقای زنگنه به مجلس رفت و گزارش داد. آقای اعلمی سوال کرده بود. آقای زنگنه هم گزارشش را داد و بعد از آقای اعلمی پرسیدند که قانع شدید؟ گفته بود که اگر مجلس قانع شده باشد، من هم قانع هستم. فریاد نمایندگان بلند شد که ما قانع شدیم. او هم گفت: من هم قانع هستم. این موضوع سه‌بار اتفاق افتاده بود. وزارت اطلاعات آن‌زمان در گزارشی مهدی را مبرا اعلام کرد.
ولی این را هم در پرونده گذاشته بودند. بقیه هم عین همین‌ها بود. یعنی هیچ چیز نداشتند. تا به حال دادگاه دلیلی برای جرم مهدی پیدا نکرده است. البته هنوز حکم نداده است.

حکم دادگاه مهدی هاشمی هنوز از سوی قوه قضاییه اعلام نشده است اما طبق گفته حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضاییه سخنگوی قوه؛. تا پایان سال حکم مربوط به این پرونده صادر می‌شود، مگر این‌که خدای ناکرده مشکل خاصی که قابل پیش‌بینی نیست پیش بیاید.

اژه‌ای همچنین درباره اظهارنظر وکیل مهدی هاشمی مبنی بر این‌که موکلش قطعاً تبرئه می‌شود گفت: اولاً وکلا پول می‌گیرند که این حرف‌ها را بزنند. ثانیاً تا زمانی که حکمی صادر نشود هر حرفی گمانه‌زنی است یا این‌که با انگیزه‌های خاص زده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
غلام محبت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
طبق دستور قران هر كس درگرو اعمال خود میباشد قاضی هم در گرو عمل خود است اگر دستور الهی را اجرا نكند خودش گرفتار خواه شد انشااله درست حكم كند
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
... بدون هییییییییییییییچ دلیلــــــــــــــــــــی !؟!؟!؟ پاك پاك.

نیازمندی ها