وزیر راه و شهرسازی از تصویب کلیات قرارداد نصب دوربین‌های نظارتی در هر 20 کیلومتر از جاده‌های شریانی در کمیسیون ترک تشریفات مناقصه خبر داد و گفت: در این سیستم نظارتی متوسط سرعت در فاصله بین دو دوربین برای ثبت تخلف ملاک عمل قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۷۸۶۰۹
نصب دوربین در هر20 کیلومتر از جاده های شریانی

به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز در دهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، افزود: در سال 1393 با همکاری پلیس و سازمان راهداری تمام خروجی دوربین‌های نظارتی در جاده‌ها به اشتراک گذاشته شد که هم‌اکنون450 دوربین به ثبت تخلفات می‌پردازند. همچنین در نظر داریم طی سه سال تعداد دوربین‌ها به 2200 دستگاه برسد.

وی ادامه داد: مذاکرات گسترده‌ای در خصوص مدیریت یکپارچگی دوربین‌ها، اطلاعات برخط (آنلاین) و نگهداری از آنها انجام شده و با تصویب کمیسیون ترک تشریفات مناقصه در روز گذشته، امیدواریم از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی اظهار کرد: شرایط کشور در اوایل انقلاب 36 میلیون نفر جمعیت، 2/1 میلیون خودرو با 30 درصد شهرنشینی بوده اما امروز و بعد از گذشت 36 سال 77 میلیون نفر جمعیت با 72 درصد شهرنشینی و 16 میلیون دستگاه خودرو داریم که پیش بینی می‌شود در 20 سال آینده تعداد خودروها به 52 میلیون دستگاه برسد.

آخوندی گفت: این تحولات نشان می‌دهد اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است که صرفا مکانیکی نیست بلکه تحول در سبک زندگی، سرعت جابه‌جایی و انتقال است که با این تحولات سریع نمی‌توان اداری برخورد کرد بلکه باید در قالب اجتماعی موضوع بررسی شود.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها، تاکید کرد: این کمیسیون برای سفرهای نوروزی سال 1394مصوب کرده که در تردد‌های بین‌شهری از وسایل حمل و نقل دستگاه‌های اجرایی و ادارات که کاربرد درون‌شهری دارد، استفاده نشود و ملاک شناسنامه‌دار بودن و برعهده گرفتن مسئولیت ایمنی تردد برای سفرهای برون‌شهری مد نظر باشد.

وی با اشاره به اهمیت فوق‌العاده لزوم تغییر رفتار رانندگان پرخطر، اظهار کرد: اصل دسترسی آزاد به اطلاعات سوانح و دوربین‌های نظارتی و آموزشی برای بهره‌وری از اطلاعات، دو اصل مهم اجتماعی است که برای تحقق این منظور سامانه ثبت سوانح حمل و نقل کشور با مشارکت اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها اعم از پلیس، سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، هلال احمر و امداد و نجات طراحی شده و با تکمیل اطلاعات آن شهروندان می‌توانند برای درس گرفتن از سوانح از آن استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره سامانه ثبت سوانح حمل و نقل کشور، توضیح داد: در این سامانه هر سانحه با کد واحد ثبت و تمام دستگاه‌های مرتبط اطلاعات تکمیلی خود را در خصوص سانحه واحد وارد سامانه خواهند کرد و به نظر می‌رسد در سه سال آینده سامانه‌ای ملی و قابل استناد در این زمینه خواهیم داشت.

آخوندی با توضیح درباره محور پنجم ایمنی تردد با موضوع «اقدامات بعد از سوانح»، یادآور شد: سیستم تلفن واحد برای امداد (SOS) به صورت آزمایشی در استان قم در شش ماه گذشته اجرا شده است که امیدواریم با ارزیابی دقیق این موضوع و رفع نقایص احتمالی، بتوانیم این طرح را در سراسر کشور اجرا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها