داعش با بولدزر به جان سایت باستانی نیمرود افتاد + فیلم

تروریست های تکفیری داعش در کنار کشتار مردم بیگناه اکنون به سراغ آثار باستانی رفته اند. یک هفته پس از نابود کردن آثار باستانی موزه موصل تروریست های داعش به سراغ سایت باستانی نیمرود رفته و در حال تخریب این نگین تاریخ بشریت هستند.
کد خبر: ۷۷۷۸۶۹
داعش با بولدزر به جان سایت باستانی نیمرود افتاد + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس 24 ، وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق اعلام کرد که تروریست های داعش در یک حمله سایت باستانی نیمرود را اشغال کرده و با بولدزر و دیگر وسایل در حال تخریب آن هستند.

سازمان یونسکو روز جمعه تخریب سایت باستانی نیمرود متعلق به تمدن دوره آشوریان را محکوم کرد و آن را یک جنایت جنگی نامید.

یک هفته پس از انتشار یک فیلم ویدئویی که در آن تروریست های داعش در حال نابود کردن آثار باستانی موزه موصل مشاهده می شدند، تکفیری ها از روز پنجشنبه 5 مارس ( 14 اسفند) تخریب سایت باستانی نیمرود را آغاز کرده اند.

نیمرود شهری متعلق به 1300 سال قبل از میلاد است که در کرانه رود دجله و در 30 کیلومتری شهر موصل قرار دارد. شهر نیمرود یکی از پایتخت های مهم دوره آشوریان و مملو از آثار باستانی است که جزو میراث بشریت محسوب می شوند.

این فیلم آرشیوی شهر باستانی نیمرود را در سال های قبل نشان می دهد و بخش دیگری از آن به تخریب آثار باستانی موزه موصل از سوی تروریست های تکفیری داعش اختصاص دارد.

فیلم را با هم ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها