«جام‌جم» از نقش اقتصادی و بازدارندگی صنعت دفاعی ایران گزارش می‌دهد

اقتدار در میدان سرمایه ایران

فرمانده قرار‌گاه پدافند‌هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی پروژه موشکی برد بلند" تلاش ۳" همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه خبرداد.
کد خبر: ۷۷۷۵۴۷
فروردین ۹۴؛ رونمایی از سامانه‌ موشکی برد بلند «تلاش ۳»

امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی شب گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در دانشگاه دامغان اظهار داشت: همزمان با 29 فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش کشورمان، پروژه " تلاش 3" با برد موشکی بالا و متصل به سامانه " اس 200" رونمایی می‌شود.

فرمانده قرار‌گاه پدافند‌هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آزمایش موفق برد کوتاه و برد متوسط این سامانه موشکی در گذشته، تصریح کرد: برد بالای این سامانه قدرتمند موشکی التهاب بزرگی برای دشمنان ایران اسلامی خواهد بود.

وی افزود: به لطف خداوند بعد از تفکیک و تشکیل قرارگاه پدافند هوایی، وضعیت دفاع هوایی کشور با انسجام نیروهای ارتش، سپاه و بسیج مردمی ارتقای چشمگیری داشته و امروز در بیش از سه‌هزار و 600نقطه کشور گسترش یافته است که درصددیم نقاط استقرار دلاوران پدافند هوایی کشور را به پنج هزار نقطه افزایش دهیم.

فرزاد اسماعیلی خاطر‌نشان کرد: به دنبال آن هستیم که نقطه نفوذی برای ورود هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین دشمن و اشکال مختلف حملات هوایی احتمالی در آینده که متصور هست، باقی نگذاریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور، ایجاد پیوند و ارتباط منسجم با مراکز دانشگاهی کشور را از مهمترین اهداف این قرار‌گاه برشمرد و گفت: بخش قابل توجهی از پیشرفت‌های امروز صنایع دفاعی و ایستادگی کشور در برابر دشمنان حاصل پتانسیل موجود در دانشگاه‌ها و دانشجویان ایران اسلامی است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های متعدد نظری و تحقیقاتی قرار‌گاه پدافند‌ هوایی خاتم الانبیا(ص) با اکثر دانشگاه‌های معتبر کشور، اظهار داشت: امیدواریم تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه دامغان نیز در بخش پدافند عامل و غیرعامل در بخش‌های نظری و صنعتی منعقد کنیم و این مرکز و دانشجویان پویای آن نیز همچون سایر دانشگاه‌های ایران اسلامی در حوزه دفاع هوایی گام‌های رو به جلو و مثبتی را بردارند.

اسماعیلی تصریح کرد: همه دانشجویان و جوانان ایرانی عاشق خدمت به میهن و نظام اسلامی‌شان هستند، اما در صورت ارائه طرح‌ها و پروژه‌های کاربردی در حوزه دفاع هوایی، به جمع همرزمان ما می‌پیوندند و با توجه به نوع پروژه و زمانی که صرف آن می‌شود در کاهش مدت زمان خدمت سربازی آنان مؤثر است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها