دومین بانک بزرگ آلمان موافقت کرده برای حل و فصل مناقشات مربوط به نقض موازین تحریم‌های ایران مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار جریمه بپردازد.
کد خبر: ۷۷۷۴۰۰
دومین بانک بزرگ آلمان برای نقض تحریم‌های ایران جریمه می‌ دهد

«کومرتس‌بانک آلمان» دست‌کم 1.4 میلیارد دلار برای حل و فصل ادعاهای دولت آمریکا درباره نقض موازین تحریم‌های چند کشور از جمله ایران و سودان خواهد پرداخت.

خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه گزارش داد این بانک چند ملیتی واقع در برج «کومرتس‌بانک» در شهر «فرانکفورت»، آلمان به توافقی با مقامات آمریکایی رسیده است که ممکن است تا اواخر ماه جاری میلادی نهایی شود.

بلومبرگ می‌نویسد حل و فصل این مناقشه بخشی از توافقی است که قرار است یک پرونده جداگانه مربوط به مسائل پولشویی را هم به سرانجام برساند.

این خبرگزاری از قول یک منبع آگاه به این موضوع گزارش داد کومرتس‌بانک در مجموع رقمی به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار به وزارت دادگستری آمریکا، بانک مرکزی و سایر تنظیم‌کنندگان مالی این کشور خواهد پرداخت.

«کومرتس‌بانک» پیشتر به انجام مبادلات مالی با کشورهای ایران، سودان و چند کشور دیگر متهم شده بود که تحت تحریم آمریکا هستند.

دولت آمریکا سال گذشته بانک «بی‌ان‌پی پاریباس» فرانسه را با رقم بی‌سابقه ۸.۹ میلیارد دلار به جرم نقض تحریم‌های ایران جریمه کرد.

تحریم‌های مرتبط با ایران با ادعاهای انحراف برنامه هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی وضع شده‌اند.

این در حالی است که برنامه هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و بازرسان این نهاد نظارتی سازمان ملل تا کنون مدارکی دال بر انحراف این برنامه از مقاصد صلح‌آمیز ارائه نکرده‌اند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها