خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نوشت: دولت آمریکا با دریافت مبالغ جریمه بانک‌های اروپایی که قوانین تحریم ایران را نقض کرده اند،کسری بودجه خود را جبران می‌کند.
کد خبر: ۶۹۴۲۰۲

به گزارش تسنیم و به نقل از آسوشیتدپرس، در این راستا ایالت نیویورک نزدیک به 3.3 میلیارد دلار از رقم مصالحه بی‌سابقه اخیر دولت آمریکا با بزرگ‌ترین بانک فرانسوی را دریافت خواهد کرد. فرماندار ایالت نیویورک قصد دارد این مبلغ را به بودجه سالانه این ایالت اضافه کند.

این رقم بیش از بودجه کل سیستم زندان‌ها یا برنامه‌های رفاهی کودکان ایالت نیویورک برای یک سال است. مقامات ایالت نیویورک می‌گویند این پول بادآورده برای کمک به جبران افزایش کمتر از 2 درصدی سالانه هزینه‌ها خرج خواهد شد، نه یک برنامه یا پروژه خاص.

به‌گفته مقامات، 298 میلیون دلار از پول این مصالحه نیز صرف بودجه ویژه مبارزه با اعتیاد خواهد شد. این رقم موجب رشد 51 درصدی بودجه سالانه مرکز مبارزه با اعتیاد نیویورک خواهد شد. بانک بی.‌ان.‌پی پاریباس فرانسه به مصالحه‌ای 8.8 میلیارد دلاری با مقامات دولت فدرال و مقامات ایالتی بر سر اتهام نقض تحریم‌های کشورهای ایران، سودان و کوبا دست یافته است. این بانک فرانسوی تائید کرده است که 190 میلیارد دلار از تراکنش‌های مالی‌ای که طی بیش از ده سال از طریق شعبه نیویورک و دیگر شعب خود انجام داده، خلاف مقررات تحریم‌های آمریکا بوده است.

این بزرگ‌ترین مصالحه اداره خدمات مالی نیویورک با یک مؤسسه مالی است. این اداره در حال دریافت 715 میلیون دلار جریمه از بانک کردیت سوئیس به‌دلیل تخلفات بانکی بین‌المللی است که بخشی از مصالحه مقامات فدرال و ایالتی آمریکا با این بانک سوئیسی است.

دفتر دادستانی منطقه منهتن نیز قرار است حدود 449 میلیون دلار از این جریمه را دریافت کند که حدود پنج برابر بودجه سالانه این دفتر است. شهر نیویورک نیز 447 میلیون دلار دیگر از این پول را نصیب خود خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها