اشتباهات سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس باعث خروج محمد اموازی، ملقب به «جلاد داعش» از انگلیس و پیوستن وی به گروه تروریستی (تکفیری) داعش شد.
کد خبر: ۷۷۵۷۰۱
«جان جلاد» چگونه به داعش پیوست؟

به گزارش پایگاه خبری «تیک» به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین، مجری این شبکه ابتدا گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که هردو سرویس‌ اطلاعاتی و پلیسیِ ام آی-5 و اسکاتلندیارد انگلیس، محمد اموازی، شهروند انگلیسی کویتی تبار، را از سال 2005 میلادی شناسایی کرده و او را در این کشور و در خلال سفرهای خارجی‌اش، تحت نظر داشته‌اند. مطبوعات خشمگین انگلیس خواستارآغاز تحقیقات درباره اشتباهات عمدی یا سهوی سرویس‌های اطلاعاتی و پلیس انگلیس شدند که منجر به پیوستن نه تنها اموازی، بلکه بسیاری دیگر از شهروندان انگلیسی، به گروه داعش در سوریه و عراق شده است.

انتقادها در مطبوعات انگلیس از مقامات این کشور شدت گرفته است که چگونه این جوان بیست و چند ساله که فارغ التحصیل دانشگاه در رشته رایانه بود، توانست از کشور انگلیس به طور مخفیانه بگریزد و اکنون با لقب «جان جهادی» نقش جلاد داعش، را ایفا کند.

رسانه‌های انگلیسی خواهان پاسخ به سؤال‌های فراوان مردم در این خصوص هستند.

بازی جدید اصلاح‌طلبان علیه اصولگرایان

قائم مقام جمعیت رهپویان تاکید کرد: یک برنامه از پیش تعیین شده توسط جریان اصلاحات طرح‌ریزی شده است تا بتوانند به شکلی فضای انسجام اصولگرایان در مقابل اصلاح‌طلبان را به فضای اختلاف تبدیل کنند.

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با مهر با اشاره به اظهارات اخیر برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل به واقعیت نزدیک است اظهار کرد: باید مشخص شود منظور آنها از اصولگرایان معتدل چه کسانی هستند که البته من فکر می‌کنم اصطلاح اصولگرایان معتدل ساخته و پرداخته ذهن آنها است.

وی اختلافات بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را بر سر مبانی دانست و افزود: مبانی چیزی نیست که در سطح مشی ترجمه و تعریف شود، تا زمانی که این مبانی در میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به اشتراک نرسد نمی‌توانیم فرضی را بر نزدیک بودن این دو جریان اصولگرایان قلمداد کنیم.

سروری ادامه داد: مگر اینکه اصلاح‌طلبان بخواهند در میان خودشان یک جریانی را به نام اصولگرایان معتدل تاسیس کنند و با یک بازی سیاسی بخواهند اختلافی را در اردوگاه اصولگرایان بیندازند.

آیا احمدی نژاد رد صلاحیت می شود

چهره نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی در واکنش به اظهارت اخیر محمود احمدی نژاد ،گفت:آقای احمدی نژاد که امروز در برابر سوالاتی درباره خودش و تیم اطرافش مثل آقایان مشایی و رحیمی قرار گرفته تاوان عملکردش را پس می دهد. کسی که خودش و مدیریتش را امام زمانی می بیند و هیچ نقدی رانمی پذیرد ،منتقدانش را شیاطین می نامد که می خواهند به قداست او لطمه بزنند .

حجت الاسلام تیمور علی عسگری در گفتگو با آریا، درباره حضور احمدی نژاد در انتخابات آتی، افزود:به صورت طبیعی اگر قانون به عنوان یک شهروند به آقای احمدی نژاد اجازه بدهد و مباحث نظارتی و عملکردهایش باعث رد صلاحیتش از سوی دستگاههای نظارتی نشود انجام فعالیت سیاسی برای ایشان همچون افراد دیگر آزاد است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی درعین حال تاکید کرد:اگر بنده جای شورای نگهبان بودم با توجه به روحیه ای که در کمیسیون اصل 90 مجلس داشتم و سوابق و مدارکی که درباره آقایان احمدی نژاد ،رحیمی وبرخی از اطرافیان ایشان موجود است به طور مسلم آقای احمدی نژاد را رد صلاحیت می کردم.

وی درباره پایگاه اجتماعی احمدی نژاد، گفت:آقای احمدی نژاد به دلیل رفتارهایی که در حاشیه شهرها و نقاط دور دست و مستضعف انجام داد به شکل توده وار در گذشته پایگاه قابل توجهی داشت اما امروز به توجه به اینکه طرح های پوپولیستی او درخصوص اقشار آسیب پذیر جواب نداده و روشنفکران افکارعمومی را نسبت به این مساله آگاه کرده اند بنده به هیچ وجه از ناحیه تیم ایشان نگرانی ندارم که بتوانند مجلس دهم را تصاحب کنند چراکه در انتخابات ریاست جمهوری 92همان نقاط دور دست و حاشیه کلان شهرها به سلیقه و تفکر آقای روحانی رای دادند درحالی که سلیقه سیاسی ایشان به هیچ وجه با آقای احمدی نژاد همخوانی نداشته و نخواهد داشت.

پورمحمدی: با «بگم‌بگم»مشکل مملکت حل نمی‌شود

وزیر دادگستری گفت: با بگم بگم مشکل مملکت حل نمی‌شود. نباید اجازه دهیم وام‌هایی که ضمانت کافی ندارد تکرار شود، نباید بدون مطالعه وام پرداخت شود. اکنون ما اصرار داریم که اعتبارات به حدنصاب پرداخت شود.

به گزارش نامه نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه صبحانه کاری فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی با وزیر دادگستری درباره پرونده رانت 650 میلیون یورویی در جمع خبرنگاران، گفت: یک بانک خصوصی وامی را داده و این وام معوقه شده است. به طرفین این موضوع اشکالاتی وارد است، ولی حرف اساسی ما این است که این مسائل نباید به یک جنجال سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شود؛ چرا که این کار چاره‌ای برای حل مشکلات نیست.

وی افزود: پرونده رانت 650 میلیون یورویی سالیان سال است که در دوره‌های مختلف به وجود آمده است، ولی متأسفانه ما هر نقطه اصلاحی که می خواهیم بگوییم، تبدیل به جنجال سیاسی می‌شود. طلبکار این رانت یک بانک خصوصی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها