بهرام ریحانی هم رفت؛ ‌هنرمند پانتومیم کاری که در یک سال گذشته تلاش بسیاری برای حمایت از بیماران سرطانی کرد.
کد خبر: ۷۷۴۴۰۳
موج سرطان بازیگر دیگری را با خودش برد

همین چند روز پیش بود که خواهر بهرام ریحانی از وضعیت سخت برادرش و نیز از قطع شیمی‌درمانی برادرش به دلیل ضعف جسمی خبر داد.

او آرزو کرده بود که ای کاش می‌شد «بهرام را برای ادامه درمان به خارج از کشور منتقل کرد تا در شرایط و بیمارستان بهتری تحت درمان قرار بگیرد.»

اما بالاخره نگرانی خیلی از دوستداران این هنرمند که مبادا بهرام ریحانی هم مثل مجید بهرامی برود،‌ رنگ واقعیت به خود گرفت و او چهارماه پس از دوست و همکارش از این دنیا رفت.

ریحانی در مراسم خاکسپاری بهرامی گفته بود: «‌مجید عزیز من برای سوگ تو نیامده‌ام، من در تئاتر شهر با تو و با همان لبخند همیشگی‌ات آشنا شدم. الان هم تو نرفتی،‌ بلکه این ما هستیم که رفته‌ایم.»

http://www.donya-e-eqtesad.com/upload/iblock/134/13417d607db4c7fb2cb371aa6d238f92.jpg

این هنرمند پانتومیم‌کار که آخرین حضورش روی صحنه تئاتر در نمایش «بی لالا» در حشنواره تئاتر فجر امسال بود، ‌در یک سال گذشته فعالیت‌های زیادی را در حمایت از بیمارانی که همانند خودش به سرطان مبتلا بودند، انجام داد که به اجرای نمایش‌های «رستاخیز ملایک»،‌«شادی حقیقی آرام و بی‌صداست» و ... می‌توان اشاره کرد.

او وقتی دی‌ماه سال قبل خیلی ناگهانی متوجه شد که به سرطان کبد مبتلا شده است، در اولین تصمیماتش اعلام کرد که قصد دارد برای کودکان محک پانتومیم اجرا کند.

وی بارها تاکید کرده بود: حقیقت این است که نه آن درد عجیب و غریب می‌تواند مرا تسلیم کند نه هزینه‌های کمرشکن این بیماری. تنها چیزی که مرا تسلیم می‌کند، دوری از پانتومیم است. 14 سال از زندگی‌ام را صرف آن کرده‌ام. چراغش را روشن نگه داشته‌ام تا همه بدانند در ایران هم چنین هنری داریم.»

http://media.mehrnews.com/d/2014/11/16/3/702942.jpg?ts=1424263615880

و حالا پانتومیم کار ایران دیگر نیست تا چراغ این هنر را روشن نگه دارد.

او تسلیم نشد و شاید یکی از بهترین یادگاری‌های‌اش این باشد که معتقد بود، معجزه تئاتر سرطان را هم درمان می‌کند و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان را امری ملی توصیف کرد؛ آنجا که می‌گفت: «نباید فقط از دولت انتظار داشته باشیم، چون این امر نیازمند یک همت ملی است. اگر این شور و شوق در ما ایجاد شود، خواهیم دید که چگونه معجزات اتفاق می‌افتد.» (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها