رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر از آلودگی رودخانه کشکان بر اثر واژگونی یک دستگاه تریلر تانکر حامل محموله آب باطری (اسید سولفوریک رقیق) خبر داد.
کد خبر: ۷۷۴۲۲۴
رودخانه کشکان اسیدی شد

امیررضا محمدی‌نژاد در گفت‌وگو با مهر افزود: یک دستگاه تریلر که از بندر ماهشهر به سمت رشت در حرکت بود، به دلیل نقص فنی درجاده پلدختر ـ خرم‌آباد نزدیکی روستای دمرود افرینه واژگون شد که بر اثر این واژگونی محموله این تریلر به درون رودخانه کشکان پلدختر نشت پیدا کرد و موجب آلودگی رودخانه و به خطر افتادن حیات آبزیان شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر تصریح کرد: با هماهنگی فرمانداری پلدختر و بخشدار معمولان، نیروهای این اداره به پخش و دپو آهک برای خنثی‌سازی اسید سولفوریک اقدام کردند، زیرا آهک قلیایی بوده و اسید را بی‌اثر می‌کند.

محمدی‌نژاد یادآور شد: در این حادثه رانندگی، راننده تریلر، عباس نادری بشدت مجروح شد که با کمک نیروهای امدادی و اورژانس ۱۱۵ و پلیس راه و نیروی انتظامی به بیمارستان عشایر خرم‌آباد مرکز استان انتقال داده شد.

وی با بیان این‌که نیروهایی از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برای تعیین خسارت به محیط زیست اعزام شده‌اند، گفت: پرونده این حادثه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

تریلرهای حامل مواد نفتی و سوخت سال‌هاست که محورهای مواصلاتی غرب کشور را در اختیار گرفته‌اند و تکرار حوادث متعدد برای این تریلرها تاکنون مشکلات زیادی را در زمینه آلودگی آب و خاک و محیط زیست به‌وجود آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها