پاداش نامحدود خدا برای نماز شب

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا گفت: تنها فریضه‌ای که در میان اعمال خیر خداوند برای پاداش آن اندازه‌ای تعیین نشده، نماز شب است.
کد خبر: ۷۷۴۱۳۳
پاداش نامحدود خدا برای نماز شب

حجت‌الاسلام ابراهیم حاتمی گفت: در فقه اسلامی، فقها نمازها را به دو بخش مهم تقسیم کرده‌اند که دسته نخست شامل فرایض و واجبات دینی است که نمازهای واجب نیز از این دسته هستند و دسته بعدی نافله‌ها و نمازهای مستحبی در طول شبانه روز هستند.

وی افزود: ۱۷ رکعت نمازهای پنجگانه واجب و ۳۴رکعت نمازهای نافله که در مجموع ۵۱ رکعت می‌شود، توسط پیامبر( ص)، امیرالمومنین (ع) و همه بزرگان دین به انجام می‌رسیده و سیره و روش معصومین (علیهم السلام) در زمنیه انجام نماز بوده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا گفت: در میان نافله‌ها به نافله شب تاکید بسیاری شده است و خداوند در قرآن کریم برای همه کارهای نیک و خیر و همه عبادات ما وعده پاداش داده است و اندازه این پاداش‌ها را نیز تعیین کرده است، اما تنها چیزی که در میان اعمال خیر، خداوند برای پاداش آن اندازه‌ای تعیین نکرده است، نماز شب است.

حاتمی به بیان روایتی از امام صادق (ع) پرداخت و افزود: هیچ کار نیکی نیست مگر آن که در قرآن برای آن پاداشی تعیین شده باشد به جز نماز شب که خداوند ثواب و پاداش آن را در قرآن تعیین نکرده است، چرا که نماز شب در نزد خداوند قدر و منزلت بسیار بالایی دارد.

وی اظهارداشت: افرادی که در دنیا از گناه پرهیز می‌کنند و قدم‌ها، افکار و اندیشه‌هایشان را از گناه نگه می‌دارند، تقوا پیشه هستند و سرمایه‌ای برای آخرتشان ذخیره کرده و خداوند نیز می‌فرمایند که ما تنها تقوا پیشگان را نجات می‌دهیم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها