وزیر دفاع عراق هشدار داد، ارتش این کشور هر هواپیمایی را که به تروریست ها کمک رسانی کند، هدف قرار می دهد. رئیس جمهور عراق تاکید کرد: دشوارترین مرحله مقابله با داعش در عراق، آزادسازی شهر موصل است.
کد خبر: ۷۷۳۸۵۲
هشدار وزیر دفاع عراق به حامیان تسلیحاتی داعش

در پی افشاگری های اخیر درباره اقدام هواپیماهای ناشناس به انتقال تسلیحات برای تروریست های داعش در عراق، وزیر دفاع این کشور هشدار داد ارتش هر هواپیمایی را که به تروریست ها کمک رسانی کند، هدف قرار می دهد.

این هشدار خالد العبیدی پس از آن صورت گرفت که سفیر آمریکا به وجود هواپیماهای کمک رسان به داعش اذعان، اما ادعا کرد این هواپیماها متعلق به آمریکا نیست و احتمال دارد که به جنگنده های ائتلاف آمریکایی تعلق داشته باشد.

این موضع انفعالی آمریکا با خشم نیروهای مردمی عراق رو به رو شد.

جیم هیمس، نماینده کنگره آمریکا، نیز به تازگی فاش کرد، شرکای خاص آمریکا که با ایران دشمنی دارند، از تروریست های داعش در سوریه و عراق حمایت می کنند.

افشای حمایت تسلیحاتی از داعش از طریق ارسال هوایی محموله های تسلیحاتی و یا فرود آمدن هواپیماهای حامل تسلیحات و تدارکات نظامی در فرودگاه موصل، در حالی صورت می گیرد که آمریکا و هم پیمانان منطقه ای و بین المللی آن، در قالب ائتلاف علیه داعش ادعا می کنند، مواضع داعش را در عراق و سوریه هدف حملات هوایی قرار می دهند.

دشوارترین مرحله مبارزه با داعش
رئیس جمهور عراق با اشاره به جمعیت زیاد شهر موصل در شمال این کشور تاکید کرد: دشوارترین مرحله مقابله با داعش در عراق، آزادسازی شهر موصل است.

وی افزود: بسیاری از مردم در این شهر زندگی می کنند؛ لذا در این منطقه عاقلانه نیست که وارد حمله هوایی بشویم چون خسارت های وارده به ساکنان این شهر در این صورت بسیار زیاد خواهد بود.

وی گفت: ما اکنون در حال نزدیک شدن به این شهر و ارتباط با ساکنان آن هستیم و اگر امکان داشته باشد بخشی از آنها را از موصل بیرون خواهیم کشید تا در مبارزه نیز شرکت داشته باشند.

فؤاد معصوم، رئیس جمهور عراق، در این باره گفت: ما در جنگ با تروریست های داعش به دستاوردهای میدانی خوبی دست یافته ایم به خصوص اینکه طرف های دیگر از جمله کشورهای ائتلاف مبارزه با داعش و همچنین کشورهای منطقه مانند ایران، امارات متحده عربی و اردن در سطح حملات هوایی در این نبرد با ارتش عراق همکاری کردند.

وی افزود: نیروهای بومی و نیروهای بسیج مردمی نیز از نیروهایی بودند که در درازمدت به نیروهای ارتش کمک کردند.

ادامه عملیات در الانبار
شبکه تلویزیونی روسیاالیوم گزارش داد: ارتش عراق به عملیات در استان الانبار برای عقب راندن تروریست های داعش ادامه می دهد.

به گزارش این شبکه، ارتش عراق توانست برخی مناطق شهر البغدادی را در استان الانبار به کنترل خود درآورد.

مرکز این شهر 10 روز پیش به کنترل نیروهای داعش درآمد. ارتش عراق توانست محاصره نیروهای داعش را در یک مجتمع مسکونی در این منطقه از بین ببرد.

ارتش عراق تجهیزات زیادی به منطقه البغدادی در غرب این کشور ارسال کرده است تا بتواند این شهر را از کنترل نیروهای داعش خارج کند.

مواضع این گروهک تروریستی در مناطق الدور، علم و تکریت در تیررس موشک های ارتش عراق قرار دارد. پس از اینکه نیروهای عراقی توانستند مناطق مرزی استان صلاح الدین را به کنترل خود درآورند، آماده حمله به تکریت، علم و الدور می شوند.

سرهنگ انور مال الله، فرمانده لشکر پیاده دوم عراق، گفت: ما توانستیم امنیت سد العظیم را به کنترل خود درآوریم و تروریست ها را به عقب برانیم و این مناطق و تپه ها بخشی از استان صلاح الدین است.
العراقیه هم گزارش داد، نیروهای امنیتی عراق 30 تروریست داعشی را در روستای القصر واقع در منطقه البغدادی (90 کیلومتری غرب الرمادی) به هلاکت رساندند.

پایداری اوضاع آشفته در جاده بین بغداد و کرکوک
صدها کامیون حامل سوخت خانگی در نزدیکی شهر کرکوک عراق، در انتظار تخلیه هستند.

این گزارش به نقل از آسوشیتدپرس می افزاید، اوضاع امنیتی در عراق موجب شده است مسئولان نتوانند کالاهای داخل انبارها را بین مردم توزیع کنند.

از زمان آغاز درگیری میان تروریست های داعش و نظامیان عراق در جاده میان بغداد و کرکوک، کامیون ها قادر نبوده اند از پایتخت عراق کالا بار گیری و در بین مردم توزیع کنند.

اکنون راننده های کامیون که 13 روز است در انتظار به سر می برند، نگران امنیت خود هستند.

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها