جام جم آنلاین گزارش می دهد

ماه عسل نتانیاهو و داعش

کارکردهای تکفیری ها در منطقه از مواجهه با مقاومت ضد اشغالگری گرفته تا کمک به تجزیه منطقه و تحقق طرح خاورمیانه جدید مورد نظر صهیونیست ها چیز تازه ای نیست و نخست وزیر رژیم صهیونیستی این روزها از داعش و جریان تکفیر حتی برای تبلیغات انتخاباتی خود نیز استفاده می کند.
کد خبر: ۷۷۲۱۲۸
ماه عسل نتانیاهو و داعش

به گزارش جام جم آنلاین، کارکردهای گروه های تروریستی تکفیری نظیر داعش و النصره برای رژیم صهیونیستی بسیار بیش از آن چیزی است که به حساب تصادف یا تصادم منافع گذاشته شود و شواهد متعدد نشان دهنده همبستگی جریان تکفیر با صهیونیسم و نشستن این دو بر یک سفره است.

در جدیدترین کارکرد از این دست، حزب صهیونیستی لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو در جدیدترین مرحله از تبلیغات انتخاباتی خود تلویحاً مدعی شده که اگر شهرک‌نشینان به حزب چپ (مخالف) رای دهند، این حزب داعش را به اورشلیم (قدس)خواهد آورد.

استفاده انتخاباتی نتانیاهو از داعش

در این نماهنگ که از رسانه‌ها پخش شد، دو بازیگر شبیه به تکفیری‌های مسلح که با یک خودروی جیپ با پرچم‌های سیاه داعش حرکت می‌کنند، در کنار خودرویی که راننده آن یک اسرائیلی است، توقف می‌‌کنند. سپس یکی از تکفیری‌ها از این راننده اسرائیلی می‌پرسد: چگونه می‌‌توان به بیت المقدس رفت؟ و او در پاسخ می‌گوید: از سمت چپ!

قصد این نما‌هنگ، هدف قرار دادن ائتلافی از مخالفان به نام «کمپ صهیونیست» است که اسحاق هرزوگ رهبر حزب کار و تزیپی لیونی از اعضای آن هستند.

در مقابل، حزب کمپ صهیونیست با انتشار بیانیه‌ای این نما‌هنگ و شکست بزرگ نتانیاهو در زمینه امنیتی را محکوم کرد.

استفاده از جریان تکفیر در اروپا

واقعیت این است که بیشترین سود را از جریان تکفیر در منطقه و فراتر از منطقه حتی در اروپا، رژیم صهیونیستی می برد. اینجا فقط صحبت از این نیست که چگونه گروه های تکفیری نظیر داعش و النصره به پیشبرد اهداف صهیونیست ها در منطقه با هدف قرار دادن جبهه مقاومت و اضلاع آن کمک می کنند بلکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیوینیستی این روزها حتی از حملات تکفیری ها در کشورهای اروپایی نیز استفاده می کند تا با راه اندازی کمپین سیاسی ضد یهود ستیزی، یهودیان اروپا را به سرزمین های اشغالی بکشاند و با استفاده از ابزار تحرکات تکفیری و تروریستی آنها را متقاعد کند که به اسرائیل کوچ کنند.

جام جم آنلاین پیشتر در این باره گزارش ها و تحلیل هایی را با عناوینی از قبیل « هسته های ارتش صهیونیستی در قلب اروپا » و « راست افراطی اروپا و تل آویو بر شانه های شارلی ابدو» منتشر کرده است.

ماهیت خلیفه خودخوانده

حتی درباره ماهیت و تابعیت داعش نیز تاکنون اخبار متعددی منتشر شده است و حتی ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات امنیتی آمریکا تصریح کرده است که ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش مامور سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) است.

پایگاه خبری آمریکایی «وترنز تودی» نیز پیش از این گزارش داده بود که «ابوبکر البغدادی» رهبر تروریست های داعش که خود را «خلیفه» نامیده، یهودی زاده ای است که در سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) دوره دیده است.

«وترنز تودی» افزود: نام واقعی رهبر داعش که خود را ابوبکر البغدادی نامیده، در اصل «سیمون الیوت» یا «الیوت شیمون» بوده و از پدر و مادری یهودی زاده شده است.

به نوشته این تارنمای آمریکایی، الیوت به خدمت موساد در آمده و دوره های جاسوسی و جنگ های روانی علیه اعراب و جوامع اسلامی را آموزش دیده است.

نگاه نصرالله به نسبت تکفیر با تل آویو

شاید مختصر و مفیدترین عبارت درباره کارکرد جریان تکفیر به نفع صهیونیست ها را سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به کار برد و گفت: هدف داعش مکه مکرمه است نه بیت المقدس.

به همین دلیل هم هست که نصرالله قویا بر این باور است که «مقابله اندیشه ای - سیاسی و مواجهه میدانی (عملیاتی) در برابر تروریسم، دفاع از اسلام است.»

این تنها سید حسن نصرالله و جبهه مقاومت نیست که درباره نسبت فامیلی و خدمات متقابل تکفیر و صهیونیسم هشدار می دهند.

دستکم درباره حمایت اسرائیل از جبهه تکفیری النصره که به عنوان شاخه القاعده در سوریه شناخته می شود، تردیدی وجود ندارد و گزارش های متعدد حتی از زبان صلحبانان سازمان ملل مستقر در بلندی های جولان این واقعیت را تایید می کند.

افشاگری کلاه آبی های سازمان ملل

هفته پیش بود که کلاه آبی های سازمان ملل مستقر در بلندی های اشغال شده جولان از ارتباطات و هماهنگی های متعدد بین رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی فعال در سوریه از جمله جبهه النصره شاخه القاعده در آن کشور خبر داده و تصریح کردند که برخی عناصر زخمی النصره در بیمارستان های شمال اسرائیل به شکلی سازمان یافته و منظم از مارس 2013 تا کنون تحت درمان قرار گرفته اند.

این گزارش می افزاید: چهار بیمارستان در شمال اسرائیل این زخمی ها را می پذیرند و تعداد تروریست های زخمی درمان شده در بیمارستان های اسرائیلی حدود 1000 نفر برآورد می شود.

خدمات متقابل تکفیر و صهیونیسم به این دلیل است که هر دو مقوله قرار است به اشکال متفاوتی در خدمت پیشبرد اهداف غرب باشند.

انتقام گیری تکفیری ها از دشمنان صهیونیسم عجیب نیست

این مساله ای است که دکتر یاسر الصالح نویسنده و تحلیلگر سیاسی در روزنامه الرای کویت در مطلبی با عنوان «صهیونیسم و تکفیر...دو روی سکه غربی» به تحلیل آن می پردازد.

این تحلیلگر عرب می نویسد: صهیونیسم و جریان تکفیر اگر چه به ظاهر متناقض هستند اما بین این دو همپیمانی واضحی وجود دارد که در برخی عرصه ها رسوا می شود و سوریه یکی از این عرصه هاست.

یاسر الصالح تصریح می کند: تا پیش از حوادث 11 سپتامبر 2001 که جریان تکفیر به دستاویز و بهانه و ابزار غرب برای مداخله در خاورمیانه و اشغال عراق و افغانستان تبدیل شد، جریان تکفیر آشکارا در خدمت غرب برای مبارزه با رقبای آن بود. همین جریان تکفیری مامور مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان به نیابت از آمریکا شد و در ایران بعد از انقلاب نیز مامور مواجهه با انقلاب اسلامی ایران و محاصره آن از حیث فرهنگی شد. به این ترتیب در منابر تکفیری ها و مساجدشان ایران را در راستای اهداف آمریکا مجوسی، خارج از دین و شیطان خواندند و در هشت سال جنگ صدام با ایران، جریان تکفیر جبهه خدمت به آمریکا را رها نکرد.

الصالح با اشاره به تحولات سال های گذشته و پرورش تروریست ها در سوریه و عراق به این نکته اشاره می کند که رژیم صهیونیستی طرفی است که از جریان تکفیر در راستای سیاست های غربی بیشترین سود را می برد و می افزاید: کنار هم گذاشتن واقعیت هایی مانند اقتضای طرح های آمریکا، کارکرد تکفیر و استفاده آمریکایی ها از آن در مقاطع مختلف و ظرف جغرافیایی پرورش این جریان به شکل رسوا کننده ای نشان می دهد که جریان تکفیری یک پای برنامه کلان آمریکایی- غربی است که رژیم صهیونیستی بخش عمده ای از آن را تشکیل می دهد.

یاسر الصالح تاکید می کند: از اینجا، همپیمانی جبهه تکفیری النصره در سوریه با رژیم صهیونیستی آشکار و قابل درک می شود و به همین ترتیب می توان فهمید که چرا داعش سیاست عدم دشمنی با صهیونیست ها را در پیش گرفته است. جنگ اسرائیلی ها علیه غزه مظلوم و سنی مذهب که با سکوت داعشی ها همراه بود این رسوایی و همدستی را بیش از پیش آشکار کرد.

عجیب نیست که تکفیری ها به انتقام گیری از دشمنان صهیونیست ها برمی خیزند و به جای جنگ با دشمن واقعی جهان اسلام مسلمانان دیگر را قتل عام می کنند.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها