مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حذف پیک نوروزی گفت: در نوروز متناسب با بوم و شرایط اقلیمی هر محل، معلم فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان کلاس خود را طراحی می‌کند.
کد خبر: ۷۷۱۰۱۸

صادق صادق‌پور در گفت‌وگو با فارس درباره چگونگی تکالیف نوروزی دانش‌آموزان افزود: در سال‌های گذشته در روزهای عید با هدف جلوگیری از فاصله گرفتن دانش‌آموزان از آموزش‌های رسمی، پیک نوروزی به صورت استانی، منطقه‌ای یا مدرسه‌ای تولید و توزیع می‌شد، اما از سال گذشته طرحی تحت عنوان «چارچوب طراحی و تولید فعالیت‌های یادگیری» طراحی شد که در پی آن نام پیک نوروزی حذف شد. وی اضافه کرد: هدف از این طرح ایجاد استمرار یادگیری دانش‌آموزان، ایجاد زمینه‌های یادگیری در محیط طبیعی و با نشاط و تقویت هویت دینی، بومی و ملی دانش‌آموزان، بررسی آداب و رسوم و پیشینه‌های فرهنگی و اجتماعی و تقویت مهارت‌های زندگی، علمی، ادبی، هنری و اجتماعی است. صادق پور یادآور شد: امسال نیز بخشنامه دیگری داده‌ایم و در آن تاکید کرده‌ایم که گروه‌های آموزشی مناطق و استان، تکالیف نوروزی را به همین نحو دنبال کنند و تعیین فعالیت‌ها برعهده معلمان قرار بگیرد.

به گفته مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در مواردی دیده شده که یک دانش‌آموز مثلا دل‌نوشته‌ای را به عنوان فعالیت نوروزی به کلاس آورده، اما به دلیل دریافت بازخورد نامناسب، دلسرد شده که امسال از این بابت به معلمان تذکر داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها