پس از یک روز انتشار اخبار متناقض، درگذشت روژه هانن بازیگر فرانسوی نقش کمیسر ناوارو تایید شد.
کد خبر: ۷۶۹۹۳۲
درگذشت کمیسر ناوارو تایید شد

روژه هانن بازیگر محبوب فرانسوی که با مجموعه تلویزیونی «ناوارو» شهرت جهانی داشت، دیروز چهارشنبه در 89 سالگی درگذشت.

وی که در سال 2008 و زمانی که 83 سال داشت از بازیگری کناره گیری کرده بود ، اعلام کرده بود این شغل را با وجود این که دوست دارم کنار می‌گذارم. او دیروز بر اثر مشکلات تنفی در بیمارستانی در پاریس درگذشت.

از روژه هانن یا کمیسر مجبوب ناوارو مجموعه‌ای غنی و پر و پیمان از آثار سینمایی به جای مانده که هر چند در بیشترشان او در نقش مکمل ظاهر شده، اما موفقیتی مردمی برایش داشت و تاثیرگذار بود. او که چهره بزرگ سینمای فرانسه نبود، اما اغلب نقش های بسیار دشوار را می‌پذیرفت که با چهره تاثیرگذار و گیرایش می‌توانستند تاثیر خاصی به جای بگذارند. او در ضمن ناوارو هم بود؛ سربازرس مجبوبی که در دهه 1990 در تلویزیون فرانسه ماندگار شد و میلیون‌ها تماشاگر داشت. او در ضمن با خواهر همسر فرانسوا میتران رییس جمهوری اسبق فرانسه نیز ازدواج کرده بود و باجناق میتران بود.

هانن تحصیلاتش را در رشته روانشناسی انجام داده بود و پس از آن به بازی در فیلم‌های کوچک روی آورد و با بازیگرانی چون رنه سیمون و میشل ویتولد همبازی شده بود. او در بیش از 100 فیلم بازی کرد و با توجه به چهره ایتالیایی- آمریکایی‌اش درهای زیادی به رویش باز شد.

او با بازی در فیلم «گوریل ها و ببرها» مشهور شد و پس از آن در سال 1959 در فیلم مشهور «روکو و بردارنش» ساخته لوچینو ویسکونتی بازی کرد.او با ژول دسن در فیلم «او کسی است که باید بمیرد» در سال 1957 همبازی شد و برای ژان لوک گدار در فیلم «بی نفس» بازی کرد. او در فیلم‌های کارگردان‌های بزرگ دیگری چون کلود شابرول ، ژرژ لوتنر و ادوارد مولینارو نیز بازی کرده بود.

سال 1978 برای او سالی تعیین کننده بود چون به پیشنهاد الکاندر آرکادی در نقش یک الجزایری بازی کرد. از اینجا او به کاراکتر مشهور چنین نقش‌هایی بدل شد.

با این همه سریال «ناوارو» او را به چهره ای مردمی بدل کرد . این سریال که اولین بار درسال 1989 در تلویزیون شبکه یک فرانسه به روی آنتن رفت، در نهایت تا 108 اپیزود ادامه یافت و هر هفته بیش از 10 میلیون نفر را پای تلویزیون‌ها نشاند. این مجموعه در سال 2005 پایان یافت. او برای ناوارو برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سال نیز شده بود.

سریال کمیسر ناوارو در ایران نیز طرفداران بسیار داشت.

روژه هانن در 20 اکتبر 1925 در الجزایر در شمال آفریقا از والدینی فرانسوی متولد شده بود.

روژه هانن در زمینه نویسندگی هم فعالیت داشت و «نامه به دوستی مرموز» از جمله کتاب های اوست که سال 2001 به چاپ رسید او در این کتاب به بیان خاطرات و نظریات خودش در مورد رییس جمهور اسبق فرانسه فرانسوا میتران پرداخته است. (خبرگزاری مهر به نقل از لیبراسیون)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها