محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه با رادیو گفتگو با بیان اینکه آمریکا راهی جز مذاکره با ایران ندارد؛ اظهار کرد: ترک میز مذاکره به ضرر غرب خواهد بود.
کد خبر: ۷۶۹۸۲۹
آمریکا راهی جز مذاکره با ایران ندارد

به گزارش جام جم آنلاین آصفری با اعتقاد بر اینکه هر موقع روند مذاکرات هسته‌ای به سمت عادی شدن در حال حرکت است و امیدی برای ایجاد توافق بوجود می‌آید شاهد باج خواهی از سوی غربی ها هستیم ،اظهار کرد: غربی ها فکر نمی کردند ایران این گونه منطقی در جریان مذاکرات عمل کند و به تعهدات خود علیرغم هزینه هایی که برایش داشته به درستی عمل کند.

نماینده مجلس با بیان اینکه ایران در جهت اعتمادسازی اقدامات قابل توجهی انجام داده ،افزود: اکنون نوبت غربی ها است که به تعهدات خود عمل و بحث لغو تحریم ها را عملیاتی کنند.

وی با بیان این که غربی ها با مطرح کردن بهانه های مختلف می خواهند ایران را عصبانی کنند تا میز مذاکرات را ترک کند تصریح کرد : در حالی که اگر ایران میز مذاکرات را ترک کند این به ضرر غربی ها خواهد بود چرا که در این صورت ایران فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود را با سرعت بیشتری دنبال خواهد کرد.

آصفری با تاکید بر این که اسرائیل و برخی از کشورهای عربی منطقه از ایجاد توافق بین ایران و گروه 5+1 بیشترین ضرر را می کنند و به همین بابت در روند مذاکرات کارشکنی می کنند، ادامه داد:آمریکایی ها متوجه شده اند که راهی جز مذاکره با ایران ندارند و این را در عجله آنها برای حصول توافق به صراحت می بینیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد:سرمایه گذاران غربی خواهان حضور در بازارهای ایران و به همین بابت منتظر حصول توافق بین ایران و گروه 5+1 هستند ، البته اگر اسرائیلی ها به غربی ها چنین اجازه ای را بدهند.

ابراهیم نیکو کارشناس مسائل هسته ای نیز در این برنامه با اعتقاد به این که آمریکا با توجه به بی ثباتی حاکم در منطقه و ظهور گروه های تروریستی چون داعش نیاز مبرم به نقش امنیت ساز ایران دارد ،اظهار کرد : چشم انداز مثبتی را در راستای ایجاد توافق بین ایران و گروه 5+1 وجود دارد.

وی با تاکید بر این که شکست مذاکرات بیشتر برای غربی ها مسئله ساز خواهد بود، تصریح کرد :آنها به دلیل نیاز به توافق تاکنون عقب نشینی هایی نسبت به مواضع قبلی شان داشته اند .

این کارشناس هسته ای با بیان این که در صورتی که توافق هسته ای ایجاد نشود ایران با ابزارهای داخلی که در دست دارد ، می تواند شرایط را کنترل کند ،گفت : آمریکایی ها به دنبال توافقی هستند که از طریق گنجاندن برخی از اصول ابهام آمیز در سند توافق ،ایران را در مسیر مهار قرار دهند تا بعدا با کمک این ابهامات بتوانند سند توافق را بر اساس منافع خود تفسیر کنند.

وی ادامه داد : سند توافق بین ایران و گروه 5+1 باید مبتنی بر رعایت حقوق هسته ای ایران و همچنین شفافیت باشد.

نیکو به اهمیت تفسیرناپذیری این سند اشاره کرد و در بخشی از سخنان خود افزود : دولت اوباما باید اختلافات خود با کنگره را در مورد مذاکرات هسته ای با ایران را حل کند تا بتواند توافقی شفاف را به امضا برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها