ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه چین:

رسیدن به توافق در دسترس است

وزیر امور خارجه کشورمان رسیدن به توافق جامع هسته‌ای را مستلزم اراده طرف مقابل برشمرد و گفت: اگر این اراده باشد همین الان می‌توان توافق کرد، اما اگر طرف مقابل اراده نداشته باشد ده سال هم مذاکره کنیم به نتیجه نمی‌رسیم.
کد خبر: ۷۶۹۶۹۷

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در تهران در جمع خبرنگاران درباره اظهارات رهبر معظم انقلاب درباره توافق یک مرحله‌ای با گروه 1+5 عنوان کرد: همیشه نظرات و دیدگاه‌ها، رهنمودها و خط قرمزهایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند راهنما و روشی بوده است که ما از آن استفاده کرده‌ایم و در این مدت یار و کمک ما بوده است. دیدگاهی که بنده در مذاکرات دنبال می‌کردم همین بوده و خوشحالم که نظر رهبر معظم انقلاب نیز همین است.

ظریف در پاسخ به این پرسش که حمایت رهبر معظم انقلاب و مردم چه کمکی به شما در مذاکره می‌کند، عنوان کرد: اگر حمایت مردم و رهبری نباشد کار پیش نمی‌رود. خوشحالیم که مردم خوب ما همواره در کنار تیم مذاکره‌کننده بودند و وامدار رهبر معظم انقلاب هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات مقامات آمریکایی نیز گفت: این مواردی است که برای خوشایند طرف‌های خود عنوان می‌کنند و تازگی ندارد.

وزیر خارجه درباره مبارزه با تروریسم نیز عنوان کرد: آنها باید از خود بپرسند که تروریسم دولتی در سرزمین‌های اشغالی علیه مردم فلسطین چه کاری انجام می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره آنچه مقابله با گروه‌های تروریستی نامیده می‌شود نیز خاطرنشان کرد: مشخص است که چه کسی از تروریسم داعش حمایت کرده است.

وی اضافه کرد: ما از اولین گروه‌ها و کشورهایی بودیم که درباره مقابله با افراطی‌گری اقدام کردیم و موضع گرفتیم.

سرافراز:غربی‌ها به دنبال طولانی و فرسایشی شدن مذاکرات هستند

رئیس سازمان صداوسیما هم دیروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن با بیان این‌که غربی‌ها قصد دارند مذاکرات را طولانی کنند، تاکید کرد:‌ تکلیف مذاکرات باید در یک مرحله مشخص شود.به گزارش فارس، محمد سرافراز گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران انجام شده و طولانی شدن مذاکرات قطعا حق ملت ایران نیست.

وی در مورد تک‌مرحله‌ای شدن توافق که رهبر معظم انقلاب اخیرا بر آن تاکید داشتند، گفت: باید تحریم‌ها برداشته شود.سرافراز اضافه کرد: طرح دومرحله‌ای کردن مذاکرات به طولانی و فرسایشی شدن آن منجر می‌شود و این درست نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها