مقاله وزیر خارجه کشورمان در روزنامه فایننشال تایمز منتشر شد

ظریف: توافق هسته ای؛ انتخابی بین همکاری و تنش

در ادامه رایزنی هسته‌ای ظریف با مقامات شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مونیخ فدریکا موگرینی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اراده سیاسی 1+5 برای توافق هسته ای با ایران قوی است.
کد خبر: ۷۶۸۱۹۵
موگرینی: اراده سیاسی برای توافق با ایران قوی است

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر شنبه درحاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه ایران دیدار و آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را مرور کرد.

وی گفت که آثار مثبت این توافق برای تحولات منطقه بسیار مهم است.

تحولات منطقه بویژه وضعیت سوریه و یمن و چگونگی مبارزه با افراطی گری و تروریسم از دیگر محورهای مذاکره موگرینی و ظریف بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهایش با مقامات شرکت کننده در پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ امروز (شنبه) با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره مذاکرات هسته‌ای و همچنین آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه تهران و لندن گفت‌وگو شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که عصر دیروز (جمعه) به همراه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونانش به منظور شرکت در پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ وارد این شهر شد، در ادامه دیدارها با مقامات شرکت کننده در این نشست، صبح امروز (شنبه) نیز با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و در خصوص مذاکرات هسته‌ای و همکاری‌های ایران و آژانس گفت‌وگو کرد.

ظریف همچنین با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار کرد. در این دیدار دو طرف با اشاره به مناسبات خوب بین دو کشور و تبادل هیأت‌های عالیرتبه اخیر، بر ضرورت یافتن راه‌حل‌های سیاسی برای پایان دادن به بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو تاکید کردند.(ایرنا-فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها