مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

وجود ۲۸۰ مدرسه استیجاری در پایتخت

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه‌ای تخلیه نشد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پولی که باید با آن مدارس قلع و قمعی را خریداری کرد آنقدر زیاداست که قابل بر آورد نیست، گفت: در سال تحصیلی جاری هیچ مدرسه ای تخلیه نشد.
کد خبر: ۷۶۷۰۵۹
مدرسه‌ای تخلیه نشد

حجت‌الاسلام مصطفی ناصری درباره آخرین وضعیت مدارس استیجاری و قلع و قمعی در کشور اظهار کرد: تعداد ۲۰۰ مدرسه در کشور وجود دارند که استیجاری و برخی از آنان قلع و قمعی است.

وی درباره میزان اعتبار مورد نیاز برای خریداری مدارس قلع قمعی، افزود: پولی که باید با آن مدارس قلع و قمعی را خریداری کرد آنقدر بالا است که قابل برآورد نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: زمین های مدارس قلع و قمعی در نقاط مختلف کشور هستند و قیمت زمین ها در نقاط مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و دائما در حال افزایش است.

ناصری افزود: با صحبت و پرداخت اجاره با مالکان به توافق رسیده ایم و هیچ مدرسه قلع و قمعی در سال تحصیلی جاری تخلیه نشده است.

در سال​های گذشته برخی از زمین‌ها با کاربری آموزشی و یا با موقعیت آموزشی جهت احداث مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و آموزش و پرورش با صرف هزینه در این نوع زمین‌ها مدرسه دایر کرده و مورد استفاده دانش آموزان قرار داده است.

در دهه اخیر افرادی اصالتا یا وکالتا با مراجعه به آموزش و پرورش و بعضا هم با مراجعه به محاکم قضایی، مدعی مالکیت عرصه این نوع مدارس شده‌اند و محاکم قضایی با ملاحظه اسناد مالکیت و سابق ثبتی ملک، حسب درخواست مالک، آموزش و پرورش را محکوم به خلع ید (کوتاه کردن دست متصرف ملک)، قلع و قمع و پرداخت اجرت المثل ایام تصرف کرده‌ است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها