مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

وجود ۲۸۰ مدرسه استیجاری در پایتخت

وجود 978 مدرسه استیجاری غیر وقفی در ایران

200 مدرسه حکم قلع و قمع گرفته اند

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش با اشاره به آخرین وضعیت مدارس استیجاری و قلع و قمعی گفت: در حال حاضر 978 مدرسه استیجاری غیراوقافی در کشور وجود دارد که 15 مدرسه قلع و قمعی مربوط به مالکان حقیقی حکم تخلیه گرفته و 114 مدرسه قلع و قمعی بدون حکم هستند.
کد خبر: ۶۴۵۸۴۳
200 مدرسه حکم قلع و قمع گرفته اند

مصطفی ناصری زنجانی درباره وضعیت مدارس استیجاری کشور توضیح داد: در حال حاضر 978 مدرسه استیجاری غیراوقافی وجود داشته که ما آنها را اجاره کرده ایم و اکثر این مدارس دارای مالک هستند. همچنین پنج هزار و 408 مدرسه نیز در سراسر کشور از مدارس وقفی هستند.

وی درباره اینکه آیا مدارسی که حکم قلع و قمع دارند، باید تخلیه شوند، افزود: 200 مدرسه حکم قلع و قمع گرفته‌اند، اما با توجه به اینکه بیشتر احکام مربوط به دستگاه ها است، تخلیه آن ضروری نیست و براساس قانون تا زمانی که مدرسه در اختیار آموزش و پرورش است، امکان تخلیه آن وجود ندارد.

ناصری زنجانی در پاسخ به این سوال که معاونت حقوقی چه راهکاری را برای مدارس استیجاری و قلع و قمعی در نظر گرفته است، توضیح داد: تاکنون تنها 15 مدرسه قلع و قمعی حکم تخلیه گرفته‌اند که این مدارس مربوط به مالکان حقیقی بوده و 114 مدرسه بدون حکم هستند. راهکار ما در این معاونت مذاکره و پرداخت وجه به مالکان برای حل این مشکلات است.

وی درباره اینکه آیا بودجه ای برای سال 93 درباره حل مشکلات مدارس قلع و قمعی در نظر گرفته شده است، گفت: بله، ﺑﺮﺍی اولین ﺑﺎﺭ ﻣﺎﺩﻩ ﺍی ﺩﺭ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ که ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻥ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻗﺎﺩﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ برخی ﺍﺯ ﺍﻣﻼک ﻓﺎﻗﺪ کارایی ﻻﺯﻡ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﻭﺷﺪ.ﺑﺎ تصویب این ﺑﻨﺪ لایحه ﺑﻮﺩﺟﻪ ﺩﺭ کمیسون تلفیق، ﺑﻪ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﺍﺩﻩ میﺷﻮﺩ ﺑﺎ رعایت ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳی ﻭ قوانین ﻣﻮﺟـﻮﺩ ﺩﺭ ﺣﻔﻆ ﻣﻮﺍﺭﺩ حاکمیتی، ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 93 ﺍﻣﻮﺍﻝ غیرمنقول ﻣﺎﺯﺍﺩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺍﺯ تغییر کاربری ﻭ ﺍﺯ طریق ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ آگهی مزایده غیرعمومی ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ کند.

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش، ﺍین ﻫﻤﺎﻥ ﺑﺤﺚ تبدیل ﺍﺣﺴﻦ کردن ﺍﻣﻼک ﺍﺳـﺖ ﺩﺭ ﺣـﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ بزرگترین مانعی که ﺑﺮ ﺳﺮ ﺭﺍﻩ ﺭﻓﻊ ﻣﺸکﻞ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﻗﻠﻊ ﻭ قمعی ﻭ استیجاری ﻭ نیز ﻣﺴﺘﻨﺪﺳﺎﺯی ﺍﻣﻼک ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﺳﺖ، تامین ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ بوده که ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﺑﺎﻻ ﺭﻓﺘﻦ ﺍﺭﺯﺵ زمین، هزینه زیادی ﺭﺍ می ﻃﻠﺒﺪ.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها