در بیانه پایانی کنفرانس لندن تاکید شد

ادامه مذاکرات تا رسیدن به توافق جامع هسته ای با ایران

یک کارشناس مسائل هسته ای گفت: آمریکا باید به این جمع بندی برسد که با سیاست فشار در مذاکرات هسته ای به جایی نمی رسد.
کد خبر: ۷۶۶۶۷۰
آمریکا بداند با سیاست فشار راه به جایی نمی برد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل هسته ای در برنامه «بدون خط خوردگی» درخصوص نقش فرانسه در مذاکرات هسته ای سخن گفت.

حسن بهشتی پور با اشاره به سیاست دوگانه فرانسه در قبال موضوع هسته ای ایران، گفت : شرکت های فرانسوی به دلیل از دست دادن بازار های ایران به دلیل تحریم ها ضررهای بسیار بزرگی را متحمل شدند؛ همچنین لابی صهیونیست در فرانسه بسیار قوی است بنابراین در مجلس سنای این کشور دارای نفوذ بالایی هستند و به همین دلیل تلاش های بسیاری را انجام می دهند تا دولت فرانسه را متقاعد نمایند تا کارشکنی هایی را در مذاکرات انجام دهد.

وی با اشاره به تناقض گویی آمریکا در حوزه مذاکرات هسته ای، افزود: گروه های فشار آمریکا تحت تاثیر لابی های صهیونیست قصد دارند تا اقداماتی انجام دهند که مانع رسیدن به توافق شوند.

بهشتی پور اظهار داشت: معتقد هستم باید در کشور اتحاد و یکپارچگی را به طرق مقابل نشان دهیم تا غربی ها به این جمع بندی برسند که ملت ایران از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد و این موضوع را باید در واقعیت ببینند و نباید فقط ما به شعار کفایت کنیم.

این کارشناس مسائل هسته ای افزود: 10 اسفند قرار است که طرفین بر روی چارچوب سیاسی به توافق برسند واگر این موضوع تحقق یابد رسیدن به توافق مشترک دور از ذهن نیست و طرفین فقط بر روی جزئیات از قبیل مسائل فنی و حقوقی بحث می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها