کابوس صهیونیست‌ها

حمله روز گذشته حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست، فارغ از تعداد تلفات برجا گذاشته، حامل این پیام بود که عمر دکترین تروریسم دولتی رژیم اشغالگر قدس به پایان رسیده و نیروهای مقاومت به اقتداری دست یافته‌اند که می‌توانند به حملات تروریستی صهیونیست‌ها به فرماندهانشان واکنش نشان داده و ابتکارعمل را در میدان مبارزه در دست گیرند.
کد خبر: ۷۶۴۸۸۸
کابوس صهیونیست‌ها

رژیم صهیونیستی که در جریان جنگ اخیر غزه نشان داده بود تا چه اندازه در برابر نیروی مقاومت ناتوان است، حالا در جریان عملیات غافلگیرکننده روز گذشته حزب‌الله نشان داد قادر به مدیریت جبهه نبرد نبوده و حتی ضعیف‌تر از نبرد سال 2006 با حزب‌الله لبنان، در برابر برنامه‌ریزی جهادی نیروهای مقاومت، کاملا منفعل است.

رژیم اشغالگر اکنون در شرایطی ضعف نظامی خود را در برابر نیروهای مقاومت منطقه به نمایش می‌گذارد که از نظر دیپلماتیک تحت فشارهای زیادی قرار داشته و متحدان غربی خود را یک به یک از دست می‌دهد.

پس از آن‌که روابط تل‌آویو با متحدان اروپایی‌اش در جریان رأی‌گیری برای فلسطین مستقل در شورای امنیت سازمان ملل تیره شد، حتی دولتمردان آمریکایی نیز دست رد به سینه نتانیاهویی زدند که می‌خواهد به دعوت تندروهای واشنگتن مهمان ویژه کنگره آمریکا شود.

در میانه این شکست‌های دیپلماتیک که دولت تندروی نتانیاهو را نیز تحت فشار قرار داده است، صهیونیست‌ها می‌بینند که قدرت کافی برای دفاع نظامی از خود را نیز نداشته و همین امر به افول اعتماد به نفس اشغالگرانی منتهی شده که می‌خواهند با نوعی صف‌آرایی نظامی و تجاوز احتمالی به خاک لبنان، نمایشی مضحک از قدرت خود ارائه دهند.

این قدرت‌نمایی‌ها که البته بعید است با توجه به مخمصه‌ای که صهیونیست‌ها در آن گرفتارند، به نبردی جدی میان اشغالگران و حزب‌الله منتهی شود، در شرایطی است که تل‌آویو بخوبی می‌داند در شرایط بی‌ثبات منطقه و درحالی‌که تروریست‌های داعش نظم خاورمیانه را برهم زده‌اند، هرگونه تجاوز به لبنان و پیگیری یک جنگ جدی، یک معنا بیشتر ندارد و آن، یاری رساندن به داعش برای ایجاد بی‌ثباتی بیشتر است.

این اتفاقی نیست که هرگاه تروریست‌ها در عراق و سوریه تحت فشار قرار می‌گیرند، صهیونیست‌ها عملیاتی تجاوزکارانه را به اجرا می‌گذارند و اذهان را از موضوع تروریسم منحرف می‌کنند.

هم در جریان جنگ غزه و هم در حمله تروریستی القنیطره، صهیونیست‌ها همراهی خود با داعش را برای جلوگیری از شکست بیشتر در سوریه و عراق نشان داده و البته حالا انتقامگیری حزب‌الله از اشغالگران به این معناست که تل‌آویو توان مهندسی تحولات منطقه را از دست داده و باید دید صهیونیست‌ها چطور با این واقعیت کنار خواهند آمد.

مصطفی انتظاری هروی ‌‌- ‌‌ گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها