مردی که پس از سرقت خودرو در مقابل استخرهای شمال وشرق کشور از مالباختگان اخاذی می‌کرد، سرانجام در دام پلیس گرفتار شد.
کد خبر: ۷۶۴۴۲۱
دستگیری سارقی که در استخرها دزدی می‌کرد

به گزارش جام‌جم، سیزدهم دی امسال مرد جوانی به استخری در شمال تهران رفت اما پس از بازگشت متوجه شد، خودرو و اموالش به سرقت رفته است. با تلفن همراه خود که سرقت شده بود، تماس گرفت و سارق برای بازگرداندن خودرو و مدارک، درخواست 10 میلیون تومان کرد. مرد جوان پول درخواستی را واریز کرد اما نه‌تنها به خودروی خود نرسید بلکه تماس سارق نیز قطع شد. به همین دلیل مالباخته برای طرح شکایت به کلانتری 102 پاسداران رفت.

در این مرحله پرونده برای تحقیقات تکمیلی دراختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و جستجو برای دستگیری سارق آغاز شد.

همزمان با شروع تحقیقات مشخص شد پولی که سارقان از مالباخته اخاذی کرده بودند، از حساب اولیه برداشت و به حساب مرد دیگری واریز شده است. این فرد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و در منطقه رسالت شناسایی و به پلیس آگاهی فراخوانده شد.

او در اظهاراتش گفت: چند روز پیش کارت و مدارکم به سرقت رفت و موضوع را به کلانتری محل زندگی‌ام اطلاع دادم و فراموش کردم حسابم را مسدود کنم.

با مشخص شدن صحت گفته‌های این مرد، تحقیقات ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد سارق یا سارقانی که در تعقیبشان هستند از کارت‌های بانکی متعددی که همه سرقتی بودند استفاده کرده و پول‌های بسیاری را به این حساب‌ها منتقل ، سپس آن را برداشت کرده‌اند. با شناسایی این مالباختگان معلوم شد همگی آنها زمانی که به استخرهای مناطق شرق تهران رفته بودند، اموال و کارتشان به سرقت رفته است.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند خودروهایشان که مقابل استخر پارک بوده به سرقت رفته و سارق برای پس دادن خودرو از آنها اخاذی کرده و خودرو را پس نداده است.

کارآگاهان در بازبینی دوربین‌های مداربسته استخرها تصویر مرد میانسالی را به عنوان تنها مظنون پرونده به دست آوردند و معلوم شد او یک متهم سابقه‌دار است که «غلامرضا» نام دارد.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با جام‌جم اعلام کرد: مخفیگاه‌های متهم زیر نظر گرفته شد و او دو روز پیش در منطقه نظام‌آباد در آخرین مخفیگاهش دستگیر و از او یک خودروی سرقتی لیفان کشف شد. با اعتراف متهم به سرقت و اخاذی از مالباختگان، تصویر وی با دستور قضایی بازپرس شعبه پانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 4 تهران در روزنامه چاپ می‌شود تا چنانچه کسی از او شکایت دارد به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها