هنگام گردش رخ داد

کشف سفیر سوئیس در خوسف

سفیر سوئیس در ایران که روز چهارشنبه از شهرهای خراسان جنوبی دیدن می کرد در شهرستان خوسف، زمانی که در مزرعه ای قدم می زد از روییدن گل نرگس در بیابان تعجب کرد.
کد خبر: ۷۶۲۳۵۱
کشف سفیر سوئیس در خوسف

جولیو هاز گفت: در بازگشت به کشورم، از خوسف به عنوان بیابانی نام می برم که در آن روئیدن گل را می توانیم ببینیم.

وی با بیان اینکه تحت تاثیر فعالیت ها در این شهرستان قرار گرفتم و از این رو موضوعات زیادی برای انتقال به سوئیس دارم، افزود: کویرنوردی از جمله موضوعات مهمی است که مسئولان این شهر می توانند آن را مورد توجه برای جذب گردشگران قرار دهند.

سفیر سوئیس در ایران گفت: از سوی دیگر مردم این خطه نباید در معرفی توانمندی های خود به یک یا دو کشور قناعت کنند.

جولیو هاز روز گذشته (چهارشنبه) بعد از دیدار با فرماندار شهرستان خوسف و نیز دیدار با نماینده مردم بیرجند، خوسف، درمیان، در مجلس شورای اسلامی بر مزار مولانا محمد پسر حسام الدین خوسفی شاعر ایرانی قرن نهم هجری حاضر و ادای احترام کرد.

سفیر کشور سوییس علاوه بر بازدید از خانه قدیمی «خاندان ملکی» خوسف، وارد یکی از مزرعه های پرورش گل نرگس شد و از نزدیک با شیوه کاشت این محصول شاخص شهرستان خوسف آشنا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف در توضیحاتی گفت: در حال حاضر هشت هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل نرگس اختصاص دارد که این رقم در سال آینده به 18 هکتار خواهد رسید.

حسین اصغری افزود: میزان برداشت گل نرگس از هر هکتار یک میلیون شاخه در سال است که بابت هر شاخه نیز به طور متوسط دو هزار ریال درآمد نصیب کشاورزان می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها