وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سبد حمایتی غذایی در هفته پیش‌رو و همچنین در پایان اسفند توزیع می‌شود.
کد خبر: ۷۶۲۱۲۳
توزیع سبد جدید حمایت غذایی در هفته آینده

به گزارش ایسنا، علی ربیعی امروز پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو مرحله از این بسته حمایتی را ارائه کرده‌ایم و دو مرحله پیش‌رو داریم. اگر چه برخی نمایندگان و رسانه‌ها از من این پرسش را داشتند که چرا این توزیع انجام نشده است و من باید بگویم این موضوع بی‌سر و صدا و بی‌تنش انجام شد و ما حتی در راستای حفظ منزلت و کرامت انسانی برنامه‌ای داریم که طی آن این توزیع سبد کالا در منازل انجام شود، ولی به هر حال امروز شرایطش فراهم نیست و افراد می‌توانند در طول مدت زمانی چهار ماه به فروشگاه‌ها مراجعه کنند و به دفعات خرید داشته باشند.

وی با بیان این‌که فقط آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، نظام شناسایی ما نیستند بلکه مادران دچار سوءتغذیه یا افراد دیگر در این راستا را مورد شناسایی قرار دادیم، گفت: طبق مطالعاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که باید پروتئین به این سبد اضافه شود. مرغ را به این سبد اضافه کردیم ضمن این‌که با این وجود از تولید داخلی نیز حمایت خواهد شد.

وی افزود: سقف کمک را به بیش از 200 هزار نفر افزایش می‌دهیم. برای خانواده‌های دو نفره 60 هزار تومان و برای هر کودک ده هزار تومان در نظر گرفته شده که البته این رقم در حال افزایش پیدا کردن است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این سبد حمایتی غذایی جدید در هفته جاری و همچنین در پایان اسفند توزیع می‌شود.

ربیعی با بیان این‌که سند حمایتی برای مبارزه با فقر و بی‌سوادی را نیز تنظیم کرده‌ایم، اظهار کرد: ما با کم‌سوادی و بی‌سوادی 9 میلیون نفر مواجه هستیم و باید در تقویت سواد و مهارت زندگی اجتماعی تلاش کنیم. در این راستا برخی مدارس با یک دانش‌آموز اداره می‌شوند.

وی همچنین گفت: در شورای عالی رفاه این موضوع مورد توجه قرار خواهد گرفت که همه اقشار با درآمد کم بتوانند بیمه اجتماعی را دریافت کنند و حتی بیمه تکمیلی برای این افراد نیز لحاظ خواهد شد و به طور کلی باید بگویم که دولت دامنه بیمه‌ای خود را افزایش خواهد داد.

وی اظهار کرد: در بخش مسکن نیز اعلام می‌کنم که بنیاد جانبازان و مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام به کمک ما آمدند و تشکر می‌کنم از مقام معظم رهبری که بنا به دستور ایشان این نهادها وارد عمل شدند و ما با آنها تفاهمنامه امضا کردیم و طی آن خانواده‌های دارای دو معلول بالاتر فاقد مسکن نخواهند بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به ارائه توضیحاتی درباره مسکن مهر پرداخت و با تاکید بر این‌که مشکلات به وجود آمده از سمت دولت نیست، گفت: مطالعات درستی انجام نشده و پیمانکاران مدت زمان را طولانی کرده بودند و این منجر به افزایش قیمت شده بود و در این راستا خود تعاونی‌ها نیزدارای مشکلات داخلی هستند چنان که تعاونی فرهنگیان اختلافات شدید درونی دارد که مربوط به دولت نیست.

ربیعی همچنین درباره موضوع افزایش دستمزدهای کارگران نیز افزود: کارفرمایان و کارآفرینان نیز وضع خوشی ندارند و باید آنها را تقویت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که امسال از ریزش 230 هزار نیرو جلوگیری کردیم، گفت: باید طوری عمل کنیم که به قول معروف نه سیخ بسوزد و نه کباب. هم باید نظام تولید را حمایت کنیم و هم زندگی کارگری را در نظر داشته باشیم. ما می‌دانیم شرایط بخصوص برای کارگرهایی که در شهرهای بزرگ و در حاشیه‌ها زندگی می‌کنند، سخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایمان عرب
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
۰
۰
با عرض سلام. چون شماره ی كارت را .... ارسال مینماییم، جواب می آید كه موجودی شما صفر ریال میباشد!!! كه قبلادبه ما تعلقرمیگرفت. در صورنیكه الان هیچی تعلق نمیگیرد، ولی بعضی ها با همین مضمون بسته ی حمایتی را دریافت مب كنند!! علت چیست؟؟ در صورتی كه دختری معلول تحت پوسش بهزیستی دارم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها