اعلام ملی اراضی زراعی؛

معمای قابل حل

طرح کاداستر در استان سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح «کاداستر» در اراضی ملی این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۲۰۱۳
طرح کاداستر در استان سمنان اجرا می‌شود

سید حسن میرعماد، اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: در واقع می‌توان گفت که اجرای این طرح از ابتدای امسال آغاز شده است.

وی با اشاره به اعتبارات اجرای این طرح در بودجه امسال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اختصاص بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح کاداستر در این استان برای سال 1393 خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزو: با این میزان اعتبار پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، بیش از 53 هزار هکتار از اراضی ملی استان سمنان صاحب اسناد کاداستر شوند.

میرعماد با اشاره به ویژگی‌های اجرای طرح ملی کاداستر در استان سمنان، افزود: با اجرای طرح کاداستر، امکان سودجویی و دخل و تصرف در هیچ عرصه‎ای از اراضی ملی استان سمنان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح کاداستر در استان سمنان، اسناد اراضی ملی تک برگی می‌شود، گفت: در این طرح اسناد دفترچه‌ای جای خود را به اسناد تک برگی داده و تداخلات و اختلافات بین پلاک ها از بین می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: طرح کاداستر یک شیوه مدرن ثبت مالکیت است و در این روش همه اطلاعات اعم از حقوقی، توصیفی و اطلاعات مکانی اراضی در یک بسته جمع‎آوری می‌شود.

سمنان -خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها