آغاز تغییر سهمیه‌های بنزین از جمعه

سهمیه‌ بنزین اسفند فردا شب واریز می‌شود

توزیع بنزین 400 تومانی از ساعت 24 امشب متوقف می‌شود.
کد خبر: ۷۶۱۵۳۵
عرضه بنزین 400 تومانی از امشب متوقف می‌شود

با عملیاتی شدن این تصمیم، از اول بهمن ماه امسال، به ازای هر لیتر بنزین 400 تومانی، دو لیتر بنزین با نرخ 700 تومان در کارت های سوخت خودروها و موتورسیکلت ها شارژ خواهد شد.

مالکان خودروهایی که هنوز بنزین 400 تومانی را در کارت سوخت خود ذخیره کرده اند، برای تبدیل سهمیه 400 تومانی خود به بنزین 700 تومانی باید تا پایان امشب حداقل یک بار در جایگاه ها، سوختگیری کنند.

در اردیبهشت ماه سال جاری و در زمان شروع فاز دوم هدفمندی یارانه ها، بیش از 2 میلیارد لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های سوخت وجود داشت که در حال حاضر میزان آن به 400 میلیون لیتر کاهش یافته است.

گزارش ها حاکی از آن است که در روزهای اخیر و پس از اعلام توقف عرضه این نوع بنزین از ابتدای بهمن ماه، میزان مراجعه به جایگاه ها افزایش قابل توجهی یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، دلیل اصلی توقف عرضه بنزین 400 تومانی را تسهیل در مدیریت کارت های سوخت اعلام کرده است.

برخی مالکان خودرو با انتقاد از اعلام یکباره قطع عرضه بنزین 400 تومانی خواستار تمدید مهلت استفاده از این نوع بنزین تا پایان تعطیلات نوروز شده بودند.

به نظر منتقدان، موجودی 400 میلیون لیتری بنزین 400 تومانی به علت افزایش سفرهای برون شهری در نوروز به پایان رسیده و نیازی به این تصمیم عجولانه وجود ندارد.

نکته قابل توجه این است که با تبدیل یک لیتر بنزین 400 تومانی به دو لیتر بنزین 700 تومانی، هیچ درآمدزایی جدیدی برای وزارت نفت ایجاد نشده و تنها نگرانی مالکان خودرو را در پی داشته است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانش
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
باوركردن این ك كسی تا الان بنزین 400 داشته باشه سخته لااقل تعداد كسانی كه بنزین 400 داشته باشند باید خیلی كم باشه.در نتیجه داشتن عده ایی سواستفاده میكردند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها