مدافع تیم ملی و استقلال را باید جزو بدشانس‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر قرار داد. افرادی مانند محرم نویدکیا یا مجتبی جباری که هر بار در آستانه مسابقات مهم و درخور اعتنا با مصدومیتی مواجه شده و از دور تمرینات و مسابقات کنار می‌رفتند.
کد خبر: ۷۵۹۷۲۱
بیک‌زاده: مصدومیت مثل بلا می‌ماند

او حالا با از دست دادن دو رقابت مهم در کمتر از یک سال در این زمینه رکورددار است و خودش هم به این موضوع اذعان می‌کند که خیلی بدشانس است و کسی تا این اندازه بد نیاورده است. هاشم بیک‌زاده در همان استرالیا ماند و دستش را عمل کرد.

چه نقشه‌ها برای این جام ملت‌ها داشتی... نه؟

بله... اصلا فکر نمی‌کردم که این بلا سرم بیاید.

واقعا این مصدومیت را مثل بلا می‌بینی؟

بله... هر احتمالی برای مصدومیت می‌دادم الا این‌که کف دستم بشکند. باورتان می‌شود که کف دست آدم بشکند؟ یعنی در هر حالتی انتظار این یکی را نداشتم.

چه شد که این مشکل برایت بوجود آمد؟

داشتیم بازی درون‌تیمی می‌کردیم که این بلا سرم آمد.

خب درباره مدل مصدومیتت توضیح می‌دهی؟

در بازی بودیم که من و اشکان بر سر تصاحب توپ به هم نزدیک شدیم. او زودتر رسید و من از پشت به او نزدیک شدم و از روی شوخی لباسش را از پشت گرفتم. وقتی خواست از دستم فرار کند و بچرخد پیراهنش طوری در داخل پنجه دستم گیر کرد و چرخید که دستم را از وسط با فشار زیادی مواجه کرد. این شد که یک‌مرتبه احساس کردم دستم درد شدیدی گرفت و صدایی کرد.

بعد هم به بیمارستان رفتی؟

نه! اول همه از جمله خودم فکر می‌کردیم که کوفتگی است، ولی هرچه می‌گذشت دستم بدتر می‌شد و کادر پزشکی تیم هم ابتدا با یخ درمانی می‌خواستند جلوی التهاب را بگیرند اما متوجه شدند که التهاب بیشتر و بیشتر می‌شود تا این‌که رفتیم بیمارستان و عکس گرفتیم که مشخص شد دستم از ناحیه استخوان‌های کف دست دچار شکستگی شده است.

یاد تیم ملی افتادی؟

اصلا چیزی غیر از آن در ذهنم نبود. یک ماه بود که داشتم برای این بازی‌ها تمرین می‌کردم و خودم را آماده می‌کردم تا بتوانم برای تیم ملی بازی کنم که این مشکل برایم ایجاد شد. همه برنامه‌هایم به هم ریخت.

در جام جهانی هم این مشکل برایت بوجود آمد. هم‌تیمی‌هایت چه می‌گفتند؟

آنها هم خیلی ناراحت بودند. همه‌شان با من ابراز همدردی می‌کردند، ولی خب کسی حال واقعی مرا نمی‌فهمید...

بعد از جام جهانی این موضوع ناراحتی‌ات را تشدید می‌کرد؟

دقیقا. من در اتریش و قبل از اعزام تیم ملی به برزیل مصدوم شدم و هر کاری هم کردم که بتوانم برای تیم ملی بازی کنم نشد که نشد. به این خاطر خیلی دوست داشتم که بتوانم در این بازی‌ها شرکت کنم و برزیل و جام جهانی را از این راه به دست فراموشی بسپارم اما نشد.

اصلا نمی‌توانستی بازی کنی؟

خودم از کادر فنی اجازه خواستم تا بازی کنم و با همان دست شکسته کارم را انجام دهم اما کادر فنی و کی‌روش به هیچ عنوان راضی نشد و معتقد بود که بازی کردن یا تمرین کردنم می‌تواند باعث دردسر شود و کار را برای خودم و تیم ملی دشوارتر از آن چیزی کند که بود.

جباری و نویدکیا هم چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند. نکند تو هم مثل آنها بدشانسی؟

فکر نکنم کسی بدتر از این سرش بیاید. من از دو رقابت بزرگ در چند ماه کنار رفتم. یکی که شاید دیگر هرگز به آن نرسم، جام جهانی بود و دیگری هم جام ملت‌های آسیا... خیلی برایم سخت بود. اصلا شرایط روحی خوبی نداشتم.

قبل از آن هم که با استقلال به مشکل برخورده بودی؟!

نه همه چیز حل و فصل شده بود و مشکلی از این بابت نیست. من در بازی که تماشاگران علیه ما ملی‌پوشان استقلال شعار سردادند ناراحت شدم و پس از آن هم دیگر مشکلی وجود نداشته که بخواهم به آن اشاره کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها