معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با توجه به افزایش دوباره غلظت آلاینده ها، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۹۵۲۱
هوای تهران همچنان ناسالم است

محمد رستگاری گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز، در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

وی افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با 32 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت بر روی عدد 140 قرار گرفت.

رستگاری گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون نیز در همین مدت از 65 به 85 افزایش یافته است.

به گفته معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، میزان غلظت آلاینده های منواکسید کربن نیز با 3 واحد کاهش، بر روی 53 قرار دارد.

وی افزود: ایستگاه های فرمانداری شهرری با 174، پارک سلامت (منطقه 17) با 163 و سوهانک و دروس با 159 آلوده ترین مناطق استان تهران در 24 ساعت گذشته بودند که کیفیت هوای آن ها در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گفته رستگاری، ایستگاه های مسعودیه با 39، شهرداری منطقه 10 با 64 و پونک با 81 نیز از کمترین میزان آلودگی در این مدت برخوردار بودند.

وی به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس منجر به افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها