نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به هجمه‌های رسانه‌ای علیه صداوسیما:

نبرد رسانه‌ای نیازمند بودجه است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حضور رییس صدا و سیما در جلسه امروز این کمیسیون گفت که تمام تلاش کمیسیون آن است که در مورد افزایش بودجه سازمان صدا و سیما پیگیری های لازم انجام شود.
کد خبر: ۷۵۹۳۱۹
قول کمیسیون فرهنگی به سرافراز برای افزایش بودجه صدا و سیما

حجت‌الاسلام سید علی طاهری در توضیح جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز کمیسیون فرهنگی میزبان آقای سرافراز رییس سازمان صدا و سیما و همکارانشان جهت معارفه و بیان برنامه‌های این سازمان بود که در خلال این جلسه مشکلات بودجه‌ای سازمان صدا و سیما نیز مطرح شد.

وی افزود: آقای سرافراز نگرانی‌های سازمان صدا و سیما در مورد بودجه این سازمان را به اعضای این کمیسیون ارائه کرد، بودجه صداوسیما رشد 6 درصدی داشته است که اگر طبق پیش بینی دولت فرض کنیم که تورم سال آینده 14 درصد خواهد بود طبیعتا رشد 6 درصدی بودجه صداوسیما این سازمان را با مشکل مواجه می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سازمان صداوسیما را ملزم کرده که بیش از 50 درصد درآمدش از درآمدهای غیردولتی یعنی آگهی‌های بازرگانی کسر شود که طبق گفته آقای سرافراز این کار مشکل است، به همین دلیل ایشان نسبت به بودجه سال آینده این سازمان ابراز نگرانی کردند.

طاهری گفت:‌ با وجودی که کمیسیون فرهنگی امکان محدودی برای تغییر در بودجه سازمان‌های مربوط به این کمیسیون همچون صداوسیما دارد ولی تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که این بودجه افزایش یابد چون رسانه ملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی باز هم تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که از ردیفی برداشته و به صدا و سیما بدهیم که این نیز کار مشکلی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح امر به معروف و نهی از منکر در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح امر به معروف و نهی از منکر امروز بررسی‌های لازم را انجام داد ولی هنوز نهایی نشده است.

طاهری ابراز امیدواری کرد که بررسی ایرادات شورای نگهبان تا پایان هفته آینده علی رغم تعطیلی نمایندگان جهت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه به اتمام رسد تا بعد از این تعطیلات بررسی این ایرادات در صحن علنی در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد که این ایرادات در کمیسیون مشترک حقوقی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها