جام جم سرا: معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۱۰ میلیون مجرد زیر ۳۰ سال در کشورمان وجود دارد، گفت: مشکل عمده ازدواج جوانان، ناپایداری در ۵ سال نخست است.
کد خبر: ۷۵۷۵۴۴
مشکل عمده ازدواج جوانان: جدایی در ۵ سال اول زندگی

محمود گلزاری در دیدار با آیت الله جوادی آملی که شامگاه پنج شنبه در قم برگزار شد، اظهار داشت: با وجود ۱۰ میلیون مجرد زیر ۳۰ سال در کشورمان بدون احتساب افرادی که بالا‌تر از ۳۰ سال سن دارند و هنوز ازدواج نکرده‌اند، برنامه ریزی برای فرهنگ سازی، زمینه سازی و تسهیل ازدواج جوانان بخش بزرگی از برنامه معاونت وزارد ورزش و جوانان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: نگاهی بر آمار جدایی زوجین نشان می‌دهد مشکل عمده ازدواج جوانان، ناپایداری ازدواج در ۵ سال نخست است و نیاز به برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای آشنایی جوانان با این مقوله به ویژه در مراکز آموزشی به شدت احساس می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر ۲۵ میلیون جوان در کشور ما وجود دارند که این قشر با آسیب‌ها و چالش‌های قابل توجهی مواجهند که عمده این چالش‌ها را اشتغال، مشارکت‌های اجتماعی، ازدواج، خانواده و آسیب‌های اجتماعی تشکیل می‌دهند.

گلزاری بیان داشت: در موضوع ازدواج، باید توازن بین حق و مسئولیت میان زوجین ایجاد شود و‌‌‌ همان طور که هر یک از زوجین به دنبال حقوق جدیدی است باید مسئولیت‌های جدیدی نیز بپذیرد و این نیز ناشی از تغییراتی است که در فرهنگ ازدواج اعمال شده است.

وی عنوان کرد: مجمع خیران ازدواج در قالب سازمان‌های غیر دولتی در نقاط مختلف کشور از جمله قم ایجاد شده و نظر ما بر این است که این سمن‌ها باید به سوی هم افزایی حرکت کنند و در زمینه مسکن جوانان هم فعال شوند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: موضوع فرزندآوری نیز یکی از مشکلات مهم آینده کشور است و در حال حاضر عده زیادی از جوانانی که ازدواج کرده‌اند ترجیح می‌دهند فرزندی نداشته باشند یا به یک فرزند اکتفا می‌کنند و این نوع نگرش دلایل و زمینه‌هایی دارد که باید مورد بررسی کار‌شناسی قرار گیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها