چالش تصفیه خون بیماران رفع شد

خداحافظی با دیالیز دردآور توسط محقق ایرانی

امکان مهندسی سلول​های جدید

غوغای محقق ایرانی دانشگاه بریتیش کلمبیا

محقق ایرانی دانشگاه بریتیش کلمبیا با انجام مطالعاتی گسترده و کاربردی در زمینه مهندسی بافت ضمن جلب نظر مقامات دانشگاه هاروارد، بودجه تحقیقاتی 37 هزار دلاری از این دانشگاه دریافت کرد.
کد خبر: ۷۵۶۷۰۲
غوغای محقق ایرانی دانشگاه بریتیش کلمبیا

دکتر حجت الله رضایی نژاد از دانشکده مهندسی دانشگاه بریتیش کلمبیا موفق به اخذ بودجه تحقیقاتی «Medicine’s Friedman Scholarship» به ارزش 37 هزار دلار شده است.

این بودجه قابل توجه فرصت مناسبی در اختیار محقق ایرانی این دانشگاه قرار می دهد تا تحقیقات خود در زمینه کاربردهای مهندسی بافت را گسترش دهد.

بدین ترتیب رضایی نژاد می تواند رشته مطالعات جدیدی را در این زمینه در دانشگاه هاروارد آغاز کند. این درحالی است که وی تحصیلات خود در حوزه توسعه سیستم های «microfluidic» برای کاربردهای مهندسی بافت ادامه می دهد.

وی به تازگی در دانشگاه بریتیش کلمبیا روشی منحصربفرد برای مجزا کردن ریزسلول ها و ذرات بر روی یک ریز تراشه ابداع کرده است.

در این تکینک جدید از میدان های الکتریکی غیریکنواخت استفاده می شود. پس از جداسازی سلولها به این روش، امکان دستکاری آنها با اهداف مختلف فراهم می شود. بدین ترتیب دانشمندان می توانند سلول های جدیدی را مهندسی کنند.

رضایی نژاد درخصوص تحقیقات اخیرش می گوید: آنچه که ما در مطالعات اخیرمان انجام داده ایم تهیه پلت فورم مصنوعی برای موقعیت یابی سلول ها و بازی با آنها به شیوه های مورد نظرمان بوده است. در این حالت است که می توان از سلول ها برای تولید هر نوع بافت دلخواه استفاده کرد.

به عقیده کارشناسان، آنچه که این محقق ایرانی در حال انجام آن است بخشی از آینده علم پزشکی نوین را رقم می زند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها