محققان آمریکایی موفق به تولید کلاه ضدگلوله‌ای شده‌اند که در عین ظاهر معمولی، از مقاومت بالایی در برابر سلاح با کالیبر 9 میلی‌متر برخوردار است.
کد خبر: ۷۵۶۶۸۱
کلاه ضدگلوله با ظاهر معمولی + عکس

این کلاه ضدگلوله که توسط محققان شرکت «BulletSafe» ساخته شده است، ظاهری شبیه کلاه بیس‌بال دارد که می‌تواند در شرایط اضطراری، جان یک مامور پلیس را از مرگ حتمی نجات دهد.

کلاه ضدگلوله دارای یک مدل پایه است که در سه سایز مختلف تولید می‌شود؛ در قسمت جلو از شش لایه محافظ استفاده شده است که از سر در برابر شلیک گلوله سلاح کمری با کالیبر‌های 38، 40 و 9 میلی‌متر محافظت می‌کند.

با توجه به ظاهر ساده، وزن سبک و مقاومت این کلاه، افسران پلیس می‌توانند براحتی از آن در شرایطی که قادر به پوشیدن لباس رسمی پلیس نیستند، استفاده کنند.

کارشناسان صنعت ایمنی و اسلحه‌سازی معتقدند که با کمک کلاه «BulletSafe» و جلیقه‌های ضدگلوله متداول، می‌توان خطر مرگ افسران پلیس را تا حد چشمگیری کاهش داد.

محققان بدنبال جمع‌آوری بودجه مورد نیاز برای تجاری‌سازی این محصول در سایت «Kickstarter» هستند و انتظار می‌رود که کلاه ضدگلوله «BulletSafe» از ماه نوامبر 2015 با قیمت 99 دلار به بازار عرضه شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها