ادامه تراژدی حوادث مرگبار در جاده لردگان

جاده مرگ همچنان قربانی می گیرد + عکس

شهرکرد- جاده بروجن - لردگان مهمترین جاده ترانزیتی از فلات مرکزی ایران به سمت خوزستان و جنوب کشور است که به دلیل عرض کم، دو خطه بودن و همچنین بار ترافیکی بالا، آمار تصادفات بالایی دارد.
کد خبر: ۷۵۶۶۷۲
جاده مرگ همچنان قربانی می گیرد + عکس

جاده بروجن - لردگان - خوزستان یکی از مهمترین جاده های کشور است که اتصال فلات مرکزی ایران به سمت خوزستان و شهر های جنوبی کشور را برقرار کرده است.

مسافرانی که قصد سفر از اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و... به استان خوزستان و بالعکس را دارند بیشتر از این جاده ارتباطی استفاده می کنند و حجم تردد در این مسیر بالا است.

این جاده یکی از مهمترین جاده های ترانزیتی به جنوب کشور نیز است و با توجه به اینکه صادرات به کشور عراق نیز افزایش پیدا کرده است، این جاده یکی از مهمترین جاده ها برای ترانزیت کالا به کشور عراق به شمار می رود.

این جاده مهم و تردد در حال حاضر در بیشتر قسمت ها دو خطه است و همین امر تصادفات را افزایش داده است.

در آخرین تصادف این جاده که در روز شنبه هفته جاری بین یک دستگاه پراید و یک خودرو پژو اتفاق افتاد ۹ نفر فوت کردند. این حادثه در منطقه گدار کبک جاده بروجن - لردگان اتفاق افتاد.

با توجه به آمار بالای حوادث فوتی جاده بروجن - لردگان، مسئولان استانی و کشوری باید در راستای کاهش تلفات این جاده برای تسریع در چهار خطه شدن جاده تلاش بیشتر انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: جاده شهرکرد - بروجن - لردگان یکی از مهمترین جاده های پر تردد استان چهارمحال و بختیاری است که این استان را به خوزستان و شهر های جنوبی کشور اتصال می دهد

گودرز امیری با اشاره به آخرین تصادف فوتی این جاده، تاکید کرد: متاسفانه ۹ نفر در پی تصادف دو خودرو سواری جان باختند.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده و در حال انجام بتوانیم از حوادث این جاده بکاهیم.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به محور شهرکرد - بروجن - لردگان اذعان داشت: بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهور به استان قرار است تا پایان سال ۳۸ کیلومتر از این مسیر چهار خطه شود و به بهره برداری برسد.

امیری افزود: هم اکنون ۱۰ کیلومتر دیگر جاده بروجن - لردگان در قطعه گندمان - لردگان چهار خطه شده است و به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: امیدو اریم تا پایان سال قطعات مورد نظر دیگر این جاده که اعتبار آن هم پیش بینی شده است به بهره برداری برسد.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به محور شهر کر - بروجن - لردگان، افزود: طول کل این محور پس از چهار خطه شدن ۹۸ کیلومتر است.

حسینعلی مقصودی با اشاره به بهره برداری از ۱۰ کیلومتر از این جاده در قسمت بروجن به لردگان، گفت: عملیات این پروژه از سال ۸۷ آغاز شده است و با پیگیری ها سال گذشته و امسال چهار خطه شدن این جاده سرعت بیشتری گرفته است.

وی افزود: برای افتتاح این ۱۰ کیلومتر حدود نه میلیارد تومان هزینه شده است و یک میلیون متر مکعب خاک برداری شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در کل تاکنون حدود ۶۵ کیلومتر از جاده شهرکر - بروجن - لردگان به بهره برداری رسیده است و حدود ۳۳ کیلومتر باقی مانده است.

نماینده مردم لردگان در مجلس وشرای اسلامی نیز با اشاره به اینکه تسریع در چهار خطه شدن جاده بروجن - لردگان ضرروت دارد، افزود: چهار خطه شدن کامل این جاده حوادث را کاهش می دهد.

وی گفت:نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکنون برای انجام این پروژه پیگیری ها بسیاری انجام داده اند و تلاش بسیاری برای گرفتن اعتبارات این جاده انجام داده اند.

مجید جلیل با اشاره به توسعه راهها استان چهارمحال و بختیاری، افزود: چهار خطه شدن جاده های این استان حوادث و تلفات را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد و همچنین در توسعه استان نقش مهمی ایفا می کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها