وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد 30 درصدی تولید لوازم خانگی در طول نه ماهه امسال نسبت به سال گذشته، گفت: محصولات لوازم خانگی از لحاظ کمی و کیفی رشد داشته و مردم هم با خرید کالای ایرانی به این صنعت کمک کنند.
کد خبر: ۷۵۶۲۱۷
وزیر صنعت: لوازم خانگی ایرانی بخرید

محمدرضا نعمت زاده روز دوشنبه در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تولیدات داخل شاهد تنوع در بسیاری از محصولات هستیم، گفت: ارتقا کیفی و کمی محصولات و داشتن نگاه ویژه به بازارهای صادراتی باید مورد توجه فعالان این صنعت باشد.

وی با بیان اینکه لوازم خانگی برغم تمام واردات می تواند در زمینه صادرات نیز حضور موثری داشته باشد، ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد افزایش میزان صادرات لوازم خانگی خواهیم بود.

وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه ضمن تقاضا از مردم برای خرید کالاهای ایرانی و داخلی، تاکید کرد: از همه اقشار جامعه تقاضا دارم ضمن بازدید از نمایشگاه لوازم خانگی و آشنایی بیشتر با توانمندی های صنعتگران و تولیدکنندگان کشورمان با خرید اجناس ایرانی آنان را هرچه بیشتر حمایت کنند.

وی گفت: بدون حمایت مردم و افزایش میزان تقاضا و گسترده تر شدن بازار، ارتقا کیفی محصولات ممکن نیست.

نعمت زاده ادامه داد: لزوم بهره مندی از فکر صنعتگران و دسترنج مهندسان داخلی ما را در افق پیش بینی شده برای حمایت از صادرات و تولید داخل کمک خواهد کرد.

نعمت زاده همچنین بالاترین مشوق را برای تولیدکنندگان داخلی داشتن بازار مناسب دانست و تصریح کرد: در صورتی که تولیدکنندگان و کارخانجات داخلی با بازار پررونق و افزایش خرید روبرو شوند می توانیم علاوه بر توسعه بازار و محصولات، به فکر صادرات نیز باشیم.

وی همچنین انجام تحقیق، توسعه و پژوهش را یکی از الزاماتی بیان کرد که هم تولیدکنندگان و هم مسئولان باید بیش از گذشته به آن اهتمام ورزند.

نعمت زاده درخصوص تسهیلاتی که به صنعتگران ارائه می شود، یادآور شد: در این راستا با بانک ها جلساتی به منظور تلاش هرچه بیشتر برای رونق صنایع از جمله صنایع لوازم خانگی برگزار کرده ایم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها