مطرح شدن لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، این روزها سازمان ها و ارگان های مرتبط با آن را به تکاپو برای جلب و جذب بیشتر بودجه با هدف رسیدگی بهتر به وظایف محوله و سازمانی کرده است.
کد خبر: ۷۵۶۲۰۵
سازمان مدیریت بحران در بحران

یکی از این سازمان ها که مسوولان آن در روزهای اخیر و در حاشیه برنامه های مختلف، در گفت وگو با خبرنگاران بر ضرورت افزایش بودجه جهت نوع وظایف سازمانی در ارتباط با بحران های طبیعی تاکید دارند، سازمان مدیریت بحران کشور است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در این ارتباط بارها به ضرورت تامین اعتبارات لازم این سازمان برای مدیریت بحران اشاره کرده است.

«اسماعیل نجار» در آخرین گفت وگو با خبرنگاران درباره وضعیت تامین اعتبارت این سازمان گفت: تامین اعتبار، همچنان مشکل عمده مدیریت بحران کشور است.

وی با بیان اینکه در سال آینده اعتبارات خوبی در این خصوص پیش بینی شده، افزود: روند تصمیم گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره طولانی شده است.

نجار باور بحران را یکی از موضوعات مهم در بحث مدیریت بحران دانست و ادامه داد: مدیران کشور باید باور داشته باشند که هر لحظه امکان وقوع بحران در کشور وجود دارد و براساس آن برنامه ریزی و مدیریت کنند.

در همین حال حادثه خیز بودن ایران ضرورت توجه به آموزش همگانی به مردم و فراهم کردن تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را ایجاب می کند.

در سال های اخیر با بکارگیری دانش و علم، بروز زلزله هایی با قدرت بالا نیز نمی تواند سبب خسارات جانی و مالی شود.

کشور ژاپن نمونه بارز بکارگیری دانش درخصوص جلوگیری از خسارات ناشی از زلزله است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان نیاز ستاد مدیریت بحران به تامین اعتبارات کافی گفت: برگزاری نمایشگاه تجهیزات مورد نیاز مدیریت بحران، توانمندی ها و نقاط ضعف را نمایان می کند.

«سیدسعید زمانیان دهکردی» درباره نحوه عملکرد دستگاه ها و سازمان ها در مدیریت بحران کشور به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: با اختصاص اعتبار مناسب و مورد نیاز جهت تجهیزات و امکانات، می توان زمینه مناسب را برای اجرای برنامه های این ستاد فراهم کرد.

وی افزود: نهادها مرتبط در حوزه مدیریت بحران باید در حوزه های آموزش، اطلاع رسانی، با یکدیگر همکاری داشته باشند.

این نماینده مجلس برگزاری جلسات و مانورهای عملیاتی دوره ای را از نکات مهم دانست و گفت: از این نکته نیز نباید گذشت که مردم مهمترین و موثرترین افراد در بحث مدیریت بحران هستند. ( ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها