رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با مذاکرات صورت گرفته در برنامه ششم توسعه بودجه مدیریت بحران کشور از معاونت راهبردی به وزارت کشور منتقل می‌شود.
کد خبر: ۷۵۵۳۲۹
بودجه سازمان مدیریت بحران کشور در اختیار وزارت کشور است

اسماعیل نجار درباره آمادگی مدیریت بحران در هنگام حادثه اظهار داشت: حوادث طبیعی رویدادی است که خبر نمی‌کند و در مناطقی که گسل‌های فعال دارند از جمله تهران باید در انتظار زلزله و حوادث طبیعی باشیم.

وی درباره تجهیزات و امکانات مدیریت بحران گفت: نسبت به گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است و شاهد افزایش سطح امکانات و تجهیزات برای مقابله با بحران هستیم.

نجار افزود: مسئولیت مدیریت بحران در پایتخت بر عهده شهرداری است و شهرداری تهران نیز برنامه‌های خوبی را برای آموزش و تجهیز امکانات مورد نیاز اجرایی کرده است ولی هنوز به سطح مطلوب نرسیده‌ایم چرا که تهران یک نقطه استراتژیک و یک کلان‌شهر ویژه است.

وی به روند ساخت و ساز‌ها در کشور اشاره کرد و گفت:‌ باید ساختمان‌ها در کشور از استانداردهای لازم برخوردار باشد و امروز با استفاده از دانشی که در اختیار بشر است می‌توانیم با بروز حوادث طبیعی یک زندگی ایمنی داشته باشیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حوادث طبیعی به تنهایی وحشتناک نیست بلکه کم کاری و عدم آموزش به شهروندان موجب می‌شود که حوادث را وحشتناک و بزرگ جلوه دهیم.

نجار درباره آموزش قبل از بحران اشاره کرد و افزود: تا کنون به وضعیت مطلوبی در آموزش‌ها نرسیده‌ایم و در برنامه‌های مدیریت بحران آموزش قبل و بعد از حادثه در اولویت قرار گرفته است. باید در آموزش شهروندان به نقطه‌ای برسیم که مردم به کیفیت زندگی بیندیشند و از دولت‌ها، سازندگان و ناظران افزایش کیفیت زندگی را طلب کنند.

وی درباره بودجه سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بودجه این سازمان هم‌اکنون در اختیار معاونت راهبردی ریاست جمهوری است و با تصویب دولت باید پروژه واگذاری ارتقاء را در بحران هرچه سریع‌تر به سازمان مدیریت بحران انجام شود.

نجار افزود: در برنامه ششم توسعه نیز بودجه سازمان مدیریت بحران در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد و به صورت تنخواه مبلغی را در اختیار این سازمان قرار می‌دهد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها