پس از تصویب شورای پول و اعتبار از ۱۵ اردیبهشت اجرا می شود

تفاهم بانک‌ها برای کاهش سود سپرده یک‌ساله به 20 درصد

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: در صورتیکه بانک یا موسسه پولی درحال دریافت مجوز، نرخهای مورد توافق سود سپرده را رعایت نکند، از منع صدور ضمانت نامه تا لغو مجوز، مجازات خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۵۵۴۱
مجازات بانکهای متخلف تشدید می شود

حمید تهران فر در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با ابراز رضایت از رعایت نرخهای سود سپرده در مدت 13 روزی که از توافق بانکها می گذرد، افزود: اگر بانک یا موسسه پولی درحال دریافت مجوز از بانک مرکزی از ابتدای دی تخلفی در زمینه نرخ سود سپرده انجام دهد بسته به میزان تخلف می تواند از منع صدور ضمانت نامه، مسدود شدن خدمات ساتنا، لغو عقود مشارکتی، عزل مدیرعامل تا در نهایت لغو مجوز بانک مورد مجازات قرار گیرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی سپرده گذاری در موسسات بدون مجوز را بسیار خطرناک دانست و به سپرده گذارانی که برای دریافت سود بیشتر نزد این موسسات پولی سپرده گذاری می کنند، هشدار دارد در صورت بروز هر مشکلی بانک مرکزی هیچ تعهدی برای جبران خسارات آنها نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: بر خلاف انتظار عمومی که تصور می شود بانکی که نرخ سود بیشتری دهد وضع مالی بهتری دارد باید گفت دقیقا عکس این مسئله صحت دارد و بانکی که با مشکلاتی نظیر خروج سپرده ها مواجه است برای غلبه بر مشکلات خود اقدام به پرداخت سود سپرده بیشتر می کند که بسیار اقدام خطرناکی است.

تهران فر از عزل چند مدیر بانکی از فعالیتهای پولی خبر داد و گفت: در توافقنامه اخیر همه بانکها متعهد شده اند در صورت تخلف نام بانک متخلف رسانه ای شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: برای تقویت نظارت عمومی بانک مرکزی شماره تلفن 24ساعته 22954855 را جهت دریافت شکایات مردمی درباره پایبندی بانکها به نرخ سود سپرده اعلام کرده است و از مشتریان بانکها میخواهیم در صورت مشاهده پرداخت سود سپرده بیشتر از 22 درصد مراتب را از طریق این شماره تلفن اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها