کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش پنج درجه‌ای دمای هوای تهران خبر داد و گفت: فردا شاهد وزش باد با سرعت ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت در پایتخت خواهیم بود که این امر با کاهش آلاینده‌های جوی همراه می‌شود.
کد خبر: ۷۵۵۳۶۵
هوای تهران، سرد می شود

امین‌حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: امروز شاهد بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش دمای هوا در سواحل شمالی و شمال شرق کشور از جمله استان‌‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و با کمی تاخیر کردستان خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بارندگی‌ها در دامنه‌‌های مرکزی البرز و با شدت کمتر دامنه‌‌های زاگرس ادامه می‌یابد، افزود: امروز در تهران، البرز، مرکزی، اراک، قم و جنوب سمنان شاهد وزش باد خواهیم بود که این امر به دنبال خود بهبود کفیت هوا را در شهرهای پرجمعیت به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه ناپایداری‌‌های جوی موجب بهبود کیفیت هوا می‌شود، ابراز داشت: انتظار می‌رود در تهران طی روز آینده شاهد افزایش ابر، وزش باد همراه با بارش پراکنده باران باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره با وزش شدید باد در جنوب شرق کشور، یادآور شد: این امر با با بروز پدیده گرد و غبار در این مناطق همراه خواهد شد.

نقشینه همچنین از ورود سامانه بارشی جدید در اواخر هفته جاری به کشور خبر داد و افزود: ورود این سامانه بارشی با افت دمای هوا در سواحل شمای کشور همراه می‌شود همچنین بارندگی به سبب ورود این سامانه بارشی در غرب، شمال غرب و همچنین شمال کشور دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در تهران طی روز آینده 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: دمای هوای تهران طی دو روز آینده حدود پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها