عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار شد:

حساسیت مدیریت بحران در کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه هایی که زیر مجموعه ستاد مدیریت بحران است باهم جلسات هماهنگی و آموزشی برگزار کنند وپیگیر وظایف خود در همین راستا باشند تا شاهد وقایع ناگوار در کشور نباشیم.
کد خبر: ۷۴۸۳۸۸
حساسیت مدیریت بحران در کشور

ناصر کاشانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مدیریت بحران در کشور و اتفاقاتی که تاکنون افتاده و نحوه مدیریت گفت: کشور ما از جمله معدود کشور هایی است که به علت وسعت بسیاری که دارد به طبع از لحاظ مرزی با حداقل 10 کشور مرز آبی و خاکی دارد و قطعا دست خوش اتفاقات و تغییراتی که در کشورهای همسایه می افتد هستیم. ما بارها در استان سیستان و بلوچستان شاهد هجوم ریزگردها، غبارها و خشکسالی های متوالی در طول این چندسال اخیر بوده ایم که متاسفانه مشکلات تنفسی بسیاری تاکنون برای مردم عزیز این استان بوجود آورده است.

وی افزود: چه در مرزهای خاکی کشور و چه در مرزهای آبی و در بحث سوانح و رویدادهای طبیعی ما با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و با توجه به تنوع آّب و هوایی و اقلیمی، شاهد انواع متفاوت این رویدادها هستیم. بارها شاهد زلزله های مهیب بوده ایم که می توانم به زلزله بم یا رودبار اشاره کنم که آثار بسیار شدید و زیان باری از لحاظ خسارات جانی و مالی وارد کرد. بنظر من در این زمینه سازمان ها، ارگان ها و وزارتخانه هایی مانند وزارت کشور، وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر و دستگاه های نظامی کشور باید آموزش هایی فراگیرند و دوره های مربوطه را بگذرانند حتی میتوان از پتانسیل بسیار موثر بسیج نیز استفاده کرد و واقعا باید در این زمینه های حساس آماده بود، دستگاه هایی که زیر مجموعه ستاد مدیریت بحران است باهم جلسات هماهنگی و آموزشی برگزار کنند وپیگیر وظایف خود در همین راستا باشند تا شاهد وقایع ناگوار در کشور نباشیم.

کاشانی افزود: همچنین دستگاه های مسئول باید به مردم نیز آمادگی و آموزش های لازم را بیاموزند که این کار نیز نیازمند یک کار تبلیغاتی گسترده است. من فکر میکنم همه کشور از خود مردم گرفته تا مسئولین تا دولت و دیگر دستگاه ها موظف اند آموزش خود را در این زمینه بالا ببرند و با آمادگی ذهنی کامل با این سوانح و بحران ها مقابله کنند.

نماینده مردم زاهدان اظهار داشت: ما نیز در مجلس تمام تلاش خود را برای کمک به این دستگاه ها خواهیم کرد. حساسیت این امر بسیار بالاست چراکه این رخدادها کاملا در زندگی مردم ملموس است. دستگاه های دولتی نیز با توجه به لایحه های بودجه ای پیشنهادی از سوی دولت کمبودها و خلاء های آموزشی دوره ای و آمادگی خود را جبران و تکمیل کنند و باید به این امر توجه ویژه شود. (بولتن نیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها