نماینده مردم قزوین در مجلس:

تجهیزات سازمان مدیریت بحران بروز نیست

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان مدیریت بحران اختیار لازم را در خصوص تخصیص اعتبارات و مقابله با حوادث ندارد.
کد خبر: ۷۵۱۷۰۵
تجهیزات سازمان مدیریت بحران بروز نیست

داوود محمدی درباره وضعیت مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون بودجه خوبی به مدیریت بحران اختصاص نیافته است و حتی در بعضی از استان‌ها که حوادث طبیعی به وفور در آن اتفاق افتاده است هنوز پس از گذشت چند سال خسارتهای آنها جبران نشده است.

وی افزود: در حال حاضر برای تخصیص بودجه به استانهای حادثه‌خیز، مدیریت بحران کشور نمی‌تواند آن را بررسی کند بلکه باید از کانال معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری بودجه‌ای به این استانها اختصاص یابد و سازمان مدیریت بحران اختیار لازم را در خصوص تخصیص اعتبارات و مقابله با حوادث ندارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بار معاونت راهبری ریاست جمهوری زیاد شده است و پاسخگوی هجم زیاد تکالیفی که در قانون معین کرده است، نیست.

وی درباره هماهنگی دستگاه‌های مختلف در مدیریت بحران، اظهارداشت: در خیلی از بخش‌ها موازی‌کاری‌هایی انجام می‌شود و نگاه‌ها اکثراً بخشی است و کمتر در مدیریت حوادث به فرابخشی پرداخته شده است بنابراین باید از موازی کاری‌ها پرهیز شود و هرکدام از 14 دستگاه مرتبط در مدیریت بحران به وظایف خود عمل کنند که این امر با برگزاری جلسات و مانورهای متعدد امکان‌پذیر است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در مواقع بحرانی دستورالعمل واحدی باشد که باعث تداخل مواضع کاری نشود.

محمدی درباره تجهیزات و امکانات سازمان مدیریت بحران کشور گفت: متاسفانه تجهیزات و امکانات سازمان مدیریت بحران به روز نیست و در خیلی از استان‌ها از لوازم و تجهیزات مقابله با بحران محروم هستیم لذا باید هرچه سریعتر نسبت به تجهیز کردن تمامی استانها به امکانات مورد نیاز توسط سازمان مدیریت بحران اقدام شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها