رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

تولید روزانه 3 مگاوات برق از زباله

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی نیرو‌گاه زباله‌سوز کهریزک، گفت: روزانه سه مگاوات برق تولید و به وزارت نیرو فروخته می‌شود.
کد خبر: ۷۵۵۱۳۱
تولید روزانه 3 مگاوات برق از زباله

علی محمد شاعری با اشاره به رویکرد جدید مدیریت شهرداری تهران مبنی بر تولید انرژی نو از پسماند افزود:دفن زباله باعث آلودگی هوا، خاک و آب می شود بنابراین شهرداری تهران از پیشرفته ترین تکنولوژی‌ها برای مدیریت پسماند بهره گرفته است.

وی افزود: با راه‌اندازی نیروگاه زباله سوز در مجتمع آراد کوه کهریزک شیرابه‌های ناشی از دفن زباله که آلودگی شدید آب، و خاک را در پی دارد از بین رفته و ضمن جلوگیری از آلودگی، منجر به تولید انرژی‌های تجدید پذیر می شود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان این‌که باید تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران (1397) 20 مگاوات برق تولید شود، اظهارداشت: با استفاده از درآمد فروش برق هزینه‌های ناشی از احداث هم تامین خواهد شد.

شاعری با تاکید بر این که بخش عمده زباله‌های شهر تهران دراین نیروگاه سوزانده خواهد شد، افزود: این کار ضمن از بین رفتن زباله های خانگی باعث تولید انرژی های نو می‌شود و روزانه سه مگاوات برق به وزارت نیرو فروخته می‌شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها