اختصاص 4.7 میلیارد دلار به گازرسانی روستاها و شهرها

سخنگوی دولت با بیان این که شورای اقتصاد برای رفع محرومیت ها و افزایش تولید در روستاها و شهرها مصوبه‌ای را تصویب کرد، گفت: براساس مصوبه دولت، وزارت نفت با اختصاص 4.7 میلیارد دلار به تمامی روستاها و شهرهای فاقد گاز، گازرسانی می کند.
کد خبر: ۷۵۴۷۶۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه دیروز هیات دولت در نشست خبری افزود: به این ترتیب تمام روستاهایی که حداقل 20 خانوار یا صد نفر جمعیت داشته باشد، مشمول این مصوبه می‌شود.

وی ادامه داد: برای گازرسانی به این روستاها وزارت نفت از روش های مختلفی استفاده می کند تا به بیش از دو میلیون و 363 هزار خانوار گازرسانی انجام شود.

سخنگوی دولت مصوبه دیگر شورای اقتصاد را سرمایه‌گذاری بالغ بر 15 میلیارد دلاری برای ایجاد ظرفیت تولید و فرآورش بیش از 550 هزار بشکه نفت در روز اعلام کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری مربوط به میادین آزادگان شمالی، جنوبی، یاران جنوبی و خط انتقال آنها به پایانه های صادراتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این نشست به جلسه اخیر و مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس صندوق توسعه ملی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس و دادستان دیوان محاسبات اشاره کرد و افزود: این جلسه بار دیگر نشان داد که به جای طرح مسائل حقوقی و کارشناسی در سطح عمومی باید توجهات به برگزاری جلساتی معطوف شود که طرفین حرف های هم را مستقیم بشنوند.

وی ادامه داد: اگر تردیدی درباره مسائلی وجود دارد باید طرفین به مذاکره بنشینند تا به مسائلی که در آن هیچ خلاف قانونی یا رویه و تخلفی صورت نگرفته و تردید وجود دارد، بررسی شود. معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه مشترک بیانیه‌ای صادر شد که متاسفانه برخی از رسانه‌ها عبارات آن را صحیح منعکس نکردند که از نظر حقوقی معانی متفاوتی پیدا می کند.

وی اضافه کرد: برخی از رسانه ها با نمایندگانی مصاحبه کردند که عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نبودند، قرار بود سخنگوی این کمیسیون بیانیه را منتشر کند لذا از رسانه ها انتظار داریم حال که مساله با شفافیت و توافق برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی حل شده است به تشویش اذهان عمومی نپردازند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزیر صنعت استعفا داده است یا خیر؟ گفت: من این خبر را رد می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها