پنجمین جشنواره فیلم مردمی عمار از فردا آغاز به کار می‌کند

تبلور حماسه در قابِ سینما

مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره فیلم مردمی عمار با حضور خانواده‌های معظم شهدا، بزرگان جبهه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و اقشار مختلف مردم ساعت 18 و 30 دقیقه فردا در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و این رویداد فرهنگی و هنری بطور رسمی آغاز به کار می‌کند.
کد خبر: ۷۵۳۹۲۸
تبلور حماسه در قابِ سینما

به گزارش جام‌جم، جشنواره مردمی فیلم عمار که از سال 89 و به مناسبت حماسه مردمی 9 دی برگزار می‌شود، امسال به پنجمین دوره برگزاری خود رسیده است. این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری که به نمایش فیلم‌ها و آثار فرهنگی و هنری ارزشی و متعهد در سینماها، مراکز فرهنگی و هنری و مساجد سراسر کشور می‌پردازد، موضوعاتی چون تاریخ معاصر ایران، فتنه سال 88، بیداری اسلامی و جهانی، نقد درون گفتمانی (نقد منصفانه ناکارآمدی‌های دستگاه ها، آرمان‌های انقلاب اسلامی و عملکرد دستگاه‌های مسئول)، جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی را دستمایه تولید و پذیرش فیلم‌ها قرار می‌دهد.

پنجمین جشنواره فیلم عمار در حالی از فردا با برگزاری مراسم افتتاحیه در تهران کلید می‌خورد که برخی شهرستان‌های کشور هم از چند روز پیش با برپایی افتتاحیه‌هایی به استقبال این رویداد رفته اند و در روزهای آینده نیز دیگر شهرستان‌ها هم به این دوره از جشنواره می‌پیوندند.

در مراسم افتتاحیه رسمی این جشنواره که فردا بطور زنده از شبکه نمایش سیما هم پخش خواهد شد، دو هنرمند انقلابی به پاس سال‌ها فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

از دیگر برنامه‌های ویژه این مراسم، همخوانی یکی از سرودهای زیبا و انقلابی است که برای نخستین بار صورت می‌گیرد. این سرود از ساخته‌های حمید شاهنگیان است که سرودهای معروفی چون «خمینی ای امام» و «برخیزید» را در کارنامه دارد. بازسازی شعر این سرود را که همخوانی خواهد شد، محمدمهدی سیار به عهده داشته است.

اهدای جوایز به بخش‌های فیلم ما، نماآهنگ، مقاله و پژوهش، تیزر، پوستر و فیلمنامه از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره فیلم عمار خواهد بود.

اجرای این مراسم را هم سیدمحمدعلی صدری‌نیا، از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره فیلم عمار به عهده دارد.

علاقه‌مندان به دیدن فیلم‌های این دوره از جشنواره می‌توانند از روز پنجشنبه به سینما فلسطین تهران مراجعه و به طور رایگان آثار را تماشا کنند.

نمایش فیلم‌های پنجمین جشنواره فیلم عمار تا زمان اختتامیه این رویداد، یعنی جمعه هفته آینده در این سینما ادامه خواهد داشت. جزئیات برنامه اکران هم با شروع جشنواره در سایت www.ammarfilm.ir قابل مشاهده است.

مردم دیگر نقاط کشور هم می‌توانند با مراجعه به ادارات ارشاد و مراکز فرهنگی و هنری از نحوه نمایش فیلم‌ها در محل اقامت خود مطلع شوند.

حضور پررنگ تلویزیون در جشنواره عمار

امسال رسانه ملی هم حضور بارزی در پنجمین جشنواره فیلم عمار دارد و بهترین برنامه تلویزیونی تولیدشده با موضوعات ارزشی و بیداری اسلامی معرفی خواهد شد.

«پازل» روح‌الله رحیمی، «ثریا» محسن مقصودی، «حساس نشو» میرمحمدحسین رضوی، «نقطه مشترک» محمدرضا باقری، «سمت خدا» سیدعبدالمجید رکنی، «یک برش زندگی» محمود فلاح، «اقتصاد» محسن دریا لعل، «شهید نادر مهدوی» نوید ظریف کریمی، «حذف و اضافه» علی مهرگان و امین کیانی، «یک معلم، یک خاطره» اکبر علی‌اصغری، «کمیته مشترک» ایمان گودرزی، «اینجا لندن...» محسن علینقیان، «جین» مریم محمدی، «انقلاب دوم» لعیا بدری، «هنر متعهد» زینب چخماقی، «رهایی» زهرا شیرمحمدی، «این مشکی زیبا» زهرا چخماقی، «قندیل‌های شکسته» مهرداد گودرزپور و «شهیدان ماه‌نشان» مهدی کریمی برنامه‌های تلویزیونی است که برای کسب عنوان برتر در این جشنواره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

برنامه سینما مردم از نهم دی با محوریت سینمای انقلاب و جشنواره مردمی فیلم عمار در شب‌های برگزاری پنجمین دوره جشنواره، به صورت زنده هر شب ساعت 23 از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی

در این دوره از جشنواره فیلم عمار برای نخستین‌بار شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزشی هم خواهیم بود. این کارگاه‌ها که با موضوعات مختلف حوزه‌های سینمای داستانی و مستند و از سوی استادان پیشکسوت و فیلمسازان جوان در سالن شماره 3 سینما فلسطین برگزار می‌شود، از پنجشنبه تا چهارشنبه هفته آینده میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. زمان کارگاه‌های نوبت صبح از ساعت 10 تا 12 و زمان کارگاه‌های عصر از ساعت 13 تا 15 است. متقاضیان شرکت در این کارگاه‌ها باید تا فردا از طریق سایت جشنواره و مراجعه به درگاه ثبت‌نام کارگاه‌های آموزشی عمار، برای شرکت در این کارگاه‌ها ثبت‌نام کنند.

حضور چند چهره سرشناس عرصه فیلمسازی به‌طور قطع به جذابیت این کارگاه‌ها و استقبال از آن خواهد افزود. بهروز افخمی، مسعود ده‌نمکی و محمد خزایی سه سینماگری هستند که در این دوره از جشنواره به آموزش فشرده برخی از موضوعات سینما می‌پردازند.

مسعود ده‌نمکی، کارگردان «اخراجی‌ها»، «رسوایی» و «معراجی‌ها»، «سوژه‌یابی در سینما» را درس می‌دهد و افخمی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان شناخته شده سینما و سازنده آثاری چون «فرزند صبح» و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» هم کارگاه «کارگردانی سینما» را برگزار می‌کند.

محمد خزایی، تهیه‌کننده سینما و دبیر جشنواره اخیر فیلم مقاومت هم در جشنواره فیلم عمار، موضوع «مدیریت تهیه و تولید پروژه‌های داستانی با بررسی موردی فیلم «قلاده‌های طلا» (به تهیه‌کنندگی خودش و کارگردانی ابوالقاسم طالبی) را به علاقه‌مندان سینما آموزش می‌دهد.

کارگردانی، تدوین و گونه‌شناسی فیلم مستند، فیلمنامه‌نویسی خلاق، تصویربرداری و ایده‌پردازی عناوین برخی دیگر از کارگاه‌های آموزشی این دوره جشنواره فیلم عمار است.

پنجمین جشنواره فیلم مردمی عمار جمعه هفته آینده با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف رقابتی همچون فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و برنامه‌های تلویزیونی در سینما فلسطین تهران به کار خود پایان خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها