پوتین دکترین نظامی روسیه را تائید کرد

استفاده از سلاح اتمی علیه دشمنان

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اصلاحیه دکترین نظامی روسیه را تایید کرد که در آن حق بکارگیری سلاح اتمی علیه دشمنان روسیه برای این کشور محفوظ اعلام شده است.
کد خبر: ۷۵۲۷۲۰
استفاده از سلاح اتمی علیه دشمنان

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد: رییس جمهوری روسیه امروز اصلاحیه دکترین دفاعی این کشور را که روز 19 ماه دسامبر جاری در جلسه شورای امنیت روسیه تایید شده بود را امضا کرد.

در این سند آمده است که روسیه حق استفاده از سلاح اتمی را در پاسخ به بکارگیری سلاح اتمی یا سلاح های دیگر برای خود محفوظ می دارد.

علاوه بر آن روسیه می تواند در صورتی که از طرف کشورهای دیگر مورد حمله قرار گیرد و امنیت آن به خطر افتد از سلاح اتمی استفاده کند.

در دکترین نظامی روسیه تاکید شده است: سلاح اتمی همچنان عامل مهم جلوگیری از وقوع مناقشات اتمی و جنگ های با استفاده از سلاح های متعارف باقی می ماند.

در این سند همچنین یادآورشده است : تصمیم در مورد استفاده از سلاح اتمی در روسیه را رییس جمهوری این کشور می تواند بگیرد.

به عقیده کارشناسان، انتشار خبر مربوط به حق روسیه برای بکارگیری سلاح اتمی در اصلاحیه دکترین نظامی روسیه در رابطه با تنش های شدید میان مسکو و غرب است که در ماه های اخیر به دلیل اختلافات دو طرف در مساله اوکراین به اوج خود رسیده است.

روسیه امروز در این جهت موشک قاره پیمای جدید خود از نوع یارس با برد حدود 10 هزار کیلومتر را آزمایش کرد که قادر به حمل سلاح اتمی است و مجهز به کلاهک های تقسیم شونده بوده که امکان عبور آن از بسیاری از سامانه های پدافند موشکی را فراهم می کند.

روسیه به این وسیله به غرب و ناتو پیام هشدار می دهد که در تحرکات خود در نزدیکی مرزهای این کشور احتیاط کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها