صالح میرزاآقایی در سریال تلویزیونی «آسمان من» به کارگردانی محمدرضا آهنج نقش حضرت امام (ره) را بازی می‌کند. در این سریال علیرضا حق‌شناس نقش سیدحسن خمینی، حامد شیخی نقش محسن رضایی و احسان و بیژن باکری نقش‌های حمید و مهدی باکری را بازی می‌کنند. «آسمان من» قرار است دهه فجر از شبکه افق به نمایش درآید.
کد خبر: ۷۵۲۳۴۰
«آسمان من» دهه فجر در شبکه افق دیدنی می‌شود

آخرین مراحل فنی سریال تلویزیونی «آسمان من» سپری می‌شود و روح‌الله انصاری مشغول تدوین این سریال است. این سریال تلویزیونی در 30 قسمت چهل و پنج دقیقه‌ای تولید می‌شود و تصویربرداری بخش‌های پایانی سریال در تهران، حومه این شهر و کویر انجام شد. سریال تلویزیونی آسمان من فضای نو و بدیعی برای مخاطبان دارد که برای اولین‌بار تجربه شده است. آهنج در این سریال تصویرگر سقوط هواپیما و ماجراهای بعدی آن است که تاکنون کمتر در تلویزیون و سینما به آن پرداخته شده است.

به گفته آهنج، آخرین مراحل فنی این سریال انجام می‌شود و موضوع اصلی سریال آسمان من درباره امنیت پرواز است و در آن دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، امین حیایی، حامد بهداد، پژمان بازغی و سروش صحت نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

این کارگردان درباره انتخاب بازیگر نقش حضرت امام (ره) در این سریال به جام‌جم گفت: برای نقش امام از بازیگران مختلف تست گرفتیم که در نهایت گریم نهایی صالح میرزاآقایی مورد قبول واقع شد؛ ضمن این‌که علیرضا حق‌شناس ایفاگر نقش سیدحسن، حامد شیخی بازیگر نقش محسن رضایی و در نهایت احسان و بیژن باکری بازیگران نقش‌های حمید و مهدی باکری هستند.

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به رحیم نوروزی، عمار تفتی، افشین زی‌نوری، امیرعباس محسنی، ویدا جوان، سودابه بیضایی، الهام چرخنده، شهرام عبدلی، صالح میرزاآقایی، چکامه چمن‌ماه، امیررضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، محمد عمرانی، فرخ نعمتی، مجید مشیری، سیروس کهوری‌نژاد، رامسین کبریتی، امیرکاوه آهنین‌جان، امیرمحمد زند، کورش سلیمانی، رضا توکلی، رحمان باقریان، فرهاد جم، اصغر نقی‌زاده، آتش تقی‌پور، زهره صفوی، احمد کاوری، شیوا خسرومهر، شیما نیک پور، رانا قیصرنژاد، نیره فراهانی، تبسم هاشمی، نازآفرین کاظمی، انوش معظمی، مهدی ساکی، محمد مختاری، سولماز حصاری، احمد علامه دهر، آرمان صورتگر، احمد نجفی، امیرحسین مدرس و حمید عطایی اشاره کرد.

و در خلاصه داستان آسمان من آمده است: در امنیت پرواز یک اصل ثابت وجود دارد، حفاظت از هواپیما... اما بی‌نهایت اتفاق وجود دارد که ممکن است همه آنها فقط یک بار رخ دهد، فقط یک بار... آن بالا در آسمان یا اینجا روی زمین، فقط یک بار فرصت برای انجام درست‌ترین کار وجود دارد.

طرح این سریال را 12 سال پیش آهنج نوشت. تحقیق اولیه را خود او انجام داد و بعد از مدتی با یک گروه کار را ادامه داد و یک سال نگارش فیلمنامه زمان برد. با توجه به تعدد لوکیشن و فضای قصه، یک سال به پیش‌تولید اختصاص پیدا کرد و نزدیک به دو سال تصویربرداری طول کشید.

تصویربرداری آن در شهرهای تهران، ارومیه، بندرعباس، خوزستان، بوشهر، اصفهان و اوکراین انجام شده است. پنج تا شش قسمت قصه در اوکراین می‌گذرد. گروه سازنده این سریال در کی‌یف و چند شهر دیگر اوکراین برخی صحنه‌ها را بازسازی کرده و از لوکیشن‌هایی مثل زندان‌های اوکراین هم استفاده کردند.

در بخش‌های زندان، امین حیایی بازی کرده است. بخش‌هایی از قصه که در هلند و فرانسه می‌گذرد، اما گروه این بخش‌ها را در کشور اوکراین بازسازی و ضبط کردند.

کرامت رودساز، بهرام افشاری، علی آهنج، ابوالقاسم محمدطاهر، محمدرضا نوروز، نرگس امینی، سپهراد فرزامی، خسرو پسیانی، آزاده ریاضی، پیمان مقدسی، فرشاد اسدالله‌پور، پروین ملکی، مسعود انتظاری، سینا کرمی، غلامرضا صادقی، صفر کشکولی، حسن کریمخان‌زند، نیکا خسروآبادی، محمد عفراوی و... دیگر بازیگران سریال هستند.

برخی عوامل اصلی سازنده این مجموعه عبارتند از؛ تهیه‌کنندگان محمدرضا آهنج و یوسف خزایی، نویسنده هومان فاضل، مدیر برنامه‌ریزی مانفرد اسماعیلی، مدیرتصویربرداری امیر کریمی، نورپرداز فرهاد کریمی، طراح صحنه و لباس رضا حاجی‌درویش، مدیر صدابرداری محمد شیوندی، طراح گریم ایمان امیدواری، مدیرتولید حمیدرضا صفایی، مشاور نظامی محمدرضا نیازی، مدیر تدارکات مهران مداحیان، طراح جلوه‌های ویژه میدانی ایمان کرمیان، مدیر و طراح بدلکاری علیرضا فتحی، تصویربردار هوایی همایون صالحی، پارسا اسلامی‌فرد و شهروز کیایی، گرافیست و مدیر هنری علیرضا لطیفیان.

شبکه افق از روز گذشته سراسری شده است. افتتاح رسمی این شبکه در ایام دهه فجر خواهد بود. شبکه افق علاوه بر تولید سریال آسمان من، سری دوم مستند مسابقه فرمانده، مجموعه مستند نیمه خاموش با محوریت پذیرش قطعنامه و اعلام آتش‌بس و مجموعه افق آتور با رویکرد کاریکاتور و طنز سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را آماده پخش کرده و بزودی از این شبکه پخش می‌شود.

همچنین شبکه افق امتیاز پخش فیلم‌های سینمایی شیار 143 و چ ساخته‌های نرگس آبیار و ابراهیم حاتمی‌کیا را برای پخش گرفته و در آینده نزدیک از این شبکه پخش خواهد شد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها