نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به هجمه‌های رسانه‌ای علیه صداوسیما:

نبرد رسانه‌ای نیازمند بودجه است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به بودجه سازمان صدا و سیما در لایحه بودجه سال ۹۴ گفت: ایجاد تحرکات جدی‌تری در رسانه ملی نیاز به رفع مشکلات مالی این سازمان دارد.
کد خبر: ۷۵۱۶۹۸
ضرورت افزایش بودجه سال آینده سازمان صدا و سیما در مجلس

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان بودجه سازمان صدا و سیما در لایحه بودجه سال 1394 اظهار داشت: اگر قرار باشد تحرکات جدی‌تری در رسانه ملی ایجاد شود، باید کمک کرد تا برخی مشکلات مالی آن را رفع شود.

وی افزود: بودجه این سازمان در طول سال‌های گذشته کمتر از چیزی بوده که باید برای رسانه ملی در نظر گرفت، اما برای سال آینده رشد بودجه این سازمان کمتر از قبل بوده که نیازمند بازنگری در مجلس است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: با وجود اینکه باید صرفه‌جویی‌های جدی در کشور صورت پذیرد اما نباید با این نگاه بودجه دستگاه‌های فرهنگی تاثیرگذار خصوصا رسانه ملی را در تنگنای جدی قرار داد؛ رسانه ملی ظرفیت عظیمی است که به عنوان یک دانشگاه عمومی رسالت‌های خطیری بر عهده دارد و باید از آن به بهترین شکل صیانت کرد.

کاتب با بیان اینکه سیستم مدیریتی جدید صدا و سیما با حذف دستگاه‌های موازی در ساختار خود و ادغام آنها به دنبال کوچک‌سازی بدنه سازمانی است، این اقدام را قابل تحسین برشمرد و تصریح کرد: کوچک کردن ساختار صدا و سیما کمک می‌کند تا این مجموعه چابک‌تر شده و از ریخت و پاش‌های اضافه جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف دولت به صدا و سیما برای درآمدزایی 1200 میلیارد تومانی از پخش آگهی چه تاثیری بر کیفیت برنامه‌های آن دارد، گفت: البته باید پذیرفت که دولت در شرایط کنونی چاره‌ای ندارد جز اینکه با استفاده از این روش‌ها بر مشکلات فایق آید اما نباید این اقدامات به شکلی باشد که بر کیفیت خدمات و رضایت عمومی خدشه‌ای وارد کند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها