با مهدی رجب‌زاده، کهنه سرباز ذوب آهن

به موفقیت تیم ملی امیدوارم

جام جم ورزشی: کاپیتان تیم ذوب‌آهن در سی و شش سالگی یکی از بهترین بازیکنان تیمش محسوب می‌شود که توانسته در این شرایط این تیم اصفهانی را به فینال جام حذفی برساند.
کد خبر: ۷۵۰۸۵۴
به موفقیت تیم ملی امیدوارم

به گزارش جام جم ورزشی ، مهدی رجب زاده از این اتفاق خوشحال است و می‌گوید: امیدوارم بتوانم این فصل یک جام برای باشگاهم به ارمغان بیاورم تا در ازای این سال‌ها که برای ذوب‌آهن توپ زدم یک یادگاری برای هواداران تیمم به جا بگذارم. گفت و گوی رجب زاده با روزنامه جام جم را در ادامه می خوانید:

رسیدن به فینال جام حذفی را باور کرده‌ای؟

البته که این اتفاق را باور دارم. ما با چنین هدفی در این مسابقات شرکت کرده بودیم تا عقب‌افتادگی‌مان را در لیگ برتر این‌گونه برطرف کنیم و شکر خدا در خوب دوره‌ای هم این رقابت‌ها به اوج خود رسید.

قبول داری که هیچ کجای دنیا این همه زود فینالیست‌های جام حذفی‌شان مشخص نمی‌شود؟

قبول دارم. البته در هیچ کجای دنیا هم لیگشان 50 روز تعطیل نمی‌شود تا تیم ملی‌شان به اردو برود. درواقع فکر می‌کنم همه چیز ما در این فوتبال به هم می‌آید. جدا از این باید در نظر گرفت که این فصل همه در حال تحمل نوعی سختی هستند تا تیم ملی فوتبالمان در جام ملت‌ها به موفقیت حداکثری دست پیدا کند تا بتواند جام قهرمانی را به ارمغان بیاورد.

این اتفاق از نگاه تو که سابقه زیادی در همراهی تیم ملی در اردوهای مختلف داری ممکن است؟

البته که ممکن است. ما الان بازیکنانی را در تیم ملی داریم که تجربه زیادی در سطح بین‌المللی دارند و همین موضوع می‌تواند به درخشش تیم ملی در استرالیا کمک کند.

می‌دانی که در مرحله نخست با همه تیم‌های عربی همگروه هستیم؟

این برای ما که هدفمان کسب عنوان قهرمانی است نباید تفاوتی داشته باشد. ما برای کسب عنوان قهرمانی باید از همان ابتدای رقابت‌ها برای برد به میدان برویم. با توجه به شناختی که از تیم کارلوس کی‌روش دارم، می‌دانم که بخوبی برای رویارویی با این قبیل تیم‌ها کارش را می‌داند. من که به این تیم خیلی امیدوارم تا بتواند در جام ملت‌ها پس از سال‌ها عنوان قهرمانی را کسب کند.

از بازی‌های اخیر ذوب‌آهن در جام حذفی حرف بزن.

ما در مرحله یک‌چهارم نهایی با استقلالی بازی کردیم که شش بازیکن ملی‌پوش ایرانی و دو ملی‌پوش عراقی و ارمنی در اختیار داشت. ما در این بازی توانستیم دو گل خورده را جبران کنیم و این برای ما خیلی مهم و روحیه‌بخش بود. فکر می‌کنم این برای ما انگیزه شد تا بتوانیم در ضربات پنالتی با امید و روحیه بالایی پشت ضربات پنالتی بایستیم.

خیلی عجیب بود که سه تا از پنالتی‌های استقلالی‌ها گل نشد. خودت انتظارش را داشتی؟

نه، فکر نمی‌کردم این اتفاق بیفتد اما شکر خدا روز، روز حریف نبود و توانستیم بازی را به سود خود تمام کنیم. قطعا عوامل روحی ـ روانی برای یک تیم می‌تواند موثر باشد. ما در ضربات پنالتی می‌خواستیم برنده باشیم ولی حتم دارم که این حس به این قوت در تیم استقلال وجود نداشت.

بازی با پرسپولیس هم برایتان سخت بود؟

البته که سخت بود. بخصوص وقتی متوجه شدیم قرار شده محرومیت حریف از بازی با تماشاگر بخشیده شود. البته ما هم‌قسم شده بودیم که در این دیدار برنده شویم و ثابت هم کردیم که برای این کار انگیزه زیادی، حداقل بیشتر از پرسپولیس داشتیم.

قبول داری اخراج اومانیا به شما کمک کرد بیشتر سوار بازی شوید؟

البته که به ما کمک کرد. ما در خانه حریف بازی می‌کردیم و این به ما کمک کرد تا بهتر بتوانیم از فضای زمین استفاده کنیم. این اتفاق هم که در برنامه «نود» مشخص شد درست بوده و بازیکن پرسپولیس بعمد دستش را باز کرده بود و باید اخراج می‌شد. بنابراین ما بحق به فینال رسیدیم و آنها که می‌گفتند ذوب‌آهن با کمک داوری به فینال رسیده است از این حرف خود باید پشیمان باشند.

یک کاشته عالی در اواخر بازی زدی که با ضربه سر هم‌تیمی‌ات به گل تبدیل شد.

همه دقتم را برای زدن آن ضربه صرف کردم. دوست داشتم آن ضربه را خودم به گل تبدیل کنم، ولی تفاوتی نکرد و مهم این بود که بازی با بردمان به پایان برسد.

خیلی خوشحال بودی؟

بله، من دوست دارم این فصل با ذوب‌آهن یک عنوان قهرمانی کسب کنم. ما فصل پیش خیلی فصل سختی داشتیم و فقط بازیکنان تیم می‌دانند که بر این تیم چه گذشت. همین فصل را هم با بدشانسی‌های مکرر لیگ آغاز کردیم اما در نهایت توانستیم بدشانسی را از رو ببریم و دوباره همان ذوب‌آهنی باشیم که همه انتظارش را داشتند.

در برنامه نود مشخص شد تیمتان رکورد تعداد پاس در لیگ برتر را شکسته است. به کار گل‌محمدی اعتقاد داری؟

از این بابت به تیمم افتخار می‌کنم که توانسته در سطح تیم‌های مطرح اروپایی بازی کند و تعداد پاس‌های سالم از مرز 500 پاس در یک بازی گذر کرده است. البته این به‌خاطر تمرینات یحیی گل‌محمدی هم هست و او با نظم و انضباطی که به تیم داده، توانسته این سبک بازی را در ذوب‌آهن بخوبی جا بیندازد.

پس چرا تیمتان این‌قدر بد نتیجه می‌گرفت؟

همه را باید به حساب بدشانسی‌های ما گذاشت. باور کنید اگر نیمی‌ از موقعیت‌هایی را که ما در هفت هشت بازی اول فصل از دست دادیم به گل تبدیل می‌کردیم الان با اختلاف چند امتیاز بالاتر از تیم صدرنشین قرار داشتیم اما متأسفانه بدشانسی دست از سرمان برنمی‌داشت. اما حالا چند هفته‌ای است که خوب نتیجه می‌گیریم و ظاهرا دوران بدشانسی‌ها به پایان رسیده است. این اتفاق باعث شده بازیکنان تیم با اعتماد به‌نفس خیلی بیشتری در رقابت‌ها شرکت کنند.

دوست‌داشتی فینال جام حذفی همین روزها برگزار می‌شد؟

ای کاش این‌گونه بود. الان تمرینات تیم‌مان هم با شادابی خاصی دنبال می‌شود و حتم دارم اگر در همین روزها فینال را برگزار می‌کردیم از شانس بالایی برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی برخوردار می‌شدیم. ولی متأسفانه باید در خرداد سال بعد فینال را برابر نفت تهران برگزار کنیم.

خیلی زود است که درباره فینال جام حذفی حرف بزنیم اما برنامه‌ات برای این دیدار چیست؟

همه تلاشم را خواهم کرد تا اگر در آن بازی مشکلی برای همراهی تیمم نداشتم کمک کنم تا ذوب‌آهن برنده بازی باشد و با کسب جام قهرمانی حذفی شادی را پس از چند فصل سخت به هواداران ذوب‌آهن تقدیم کنیم.

محمدرضا مدنی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها