آسمان با ارجمندها گریست

برای انوشیروان ارجمند دست بزنید

مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند - بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون - صبح امروز (25 آذرماه) با حضور چهره‌هایی از سینما، تئاتر و تلویزیون در تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۹۸۶۰
برای انوشیروان ارجمند دست بزنید

حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، داریوش فرهنگ، رضا کیانیان، سعید داخ، کوروش تهامی، شکرخدا گودرزی، فخرالدین صدیق‌شریف، رضا تاج‌بخش، مریم بوبانی، محمود پاک‌نیت، سیامک اطلسی، هدایت هاشمی، پرویز پورحسین، محمدرضا ورزی و... در مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند حضور داشتند.

در این مراسم برزو ارجمند تنها پسر انوشیروان ارجمند در حالی که به شدت اشک می‌ریخت از حضار خواست تا دقایقی برای پدرش دست بزنند و خودش هم به شدت با دستانش کف می‌زد.

او می‌گفت: پدرم همیشه به من می‌گفت وقتی از یک نمایش بیرون می‌آیی از صدای کف مردم می‌توانی بفهمی که چکار کردی.

این بازیگر جوان سپس در جمع حضار در حالی که بغض کرده بود، به پیکر پدرش اشاره می‌کرد و می‌گفت: پدرم قول می‌دهم مثل خودت سرم به پایین باشد و مثل خودت بی‌حاشیه باشم.

وی سپس از جمع حضاری که برای تشییع پیکر پدرش انوشیروان ارجمند آمده بودند، تشکر کرد.

داریوش ارجمند برادر انوشیروان ارجمند طی سخنانی کوتاه گفت: همه ما خواهیم رفت و هیچ‌کس ماندنی نیست. گفتنی‌ها را گفتند. من در حال حاضر که در این جایگاه ایستاده‌ام به عنوان یک رفیق، همراه و شاگرد راجع‌ به برادرم حرف می‌زنم. از مدت‌ها قبل که برادرم انوشیروان در بیمارستان بستری بود، به برنامه «بعضیا»ی علی ضیاء دعوت شدم تا اینکه روزی که برادرم درگذشت همان شب باید در یک برنامه زنده حضور پیدا می‌کردم. این برایم خیلی سخت بود اما به دلیل اینکه برنامه نمی‌توانست فرد دیگری را جایگزین من کند و هماهنگ شده بود، در برنامه حاضر شدم و از برادرم گفتم. علی دهکردی، بازیگر سینما و تلویزیون به من گفتند که کم پیش می‌آید که هنرمندی در کمتر از پنج ساعت فوت کند و در همان روز یک برنامه زنده برایش تدارک دیده شود.

ارجمند همچنین تأکید کرد: نوکری مردم افتخار ماست و برادرم انوشیروان همیشه معتقد بود که باید برای مردم کار کرد.

اجرای مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند بر عهده سیدجواد یحیوی بود.

در این مراسم علی مرادخانی (معاون هنری وزیر ارشاد)، احمد مسجد جامعی (عضو شورای شهر)، حسین پاکدل (کارگردان و بازیگر تئاتر)، دکتر پورحسین (قائم مقام معاون سیما که به نمایندگی از همکاران سازمان صداوسیما آمده بود)، ایرج راد (رئیس خانه تئاتر)، ایوبی (معاونت سینمایی) از جمله سخنرانان مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند بودند.

پیکر انوشیروان ارجمند در تالار وحدت با بدرقه مردم به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها