اتریش؛ قلب اروپا

اینجا برای همه جا هست

اگر از شما بخواهند نام چند شهر اروپایی را بگویید؛ حتما وین بین چند گزینه نخست خواهد بود؛ دلیل آن چیزی نیست جز برگزاری چند دوره مذاکرات هسته‌ای که یکی از مهم‌ترین موضوعات این روزهای کشور ماست. اما این شهر که پایتخت کشور اتریش است؛ به غیر از محل مذاکره بودن، جذابیت دیگری هم دارد؟
کد خبر: ۷۴۷۶۸۷
اینجا برای همه جا هست

پاسخ مثبت است. اگر علاقه‌مند به تاریخ و طبیعت باشید حتما دیدن اتریش برایتان جالب خواهد بود. همچنین اگر اهل ورزش زمستانی باشید یا بخواهید سری از کار چند سازمان بین‌المللی در بیاورید که در وین دفتر دارند. در نهایت اگر به موسیقی علاقه داشته باشید؛ وین می‌تواند یکی از اولین شهرهایی باشد که در فهرست مسافرتی خود می‌گذارید.

برای گشتن در اتریش خیلی نباید نگران نباشید. کل مساحت این کشور 88 هزار کیلومتر مربع است؛ یعنی کمی کوچک‌تر از استان سمنان ما. پس پنج روز وقت خوبی خواهد بود برای دیدن مهم‌ترین آثار دیدنی این کشور. در مورد شهر وین که باید گفت تقریبا همه آثار دیدنی در منطقه یک این شهر در وسط وین و داخل رینگی به نام رینگ تاریخی جا گرفته و از این حیث نباید نگران باشید. این را هم در نظر داشته باشید که حمل‌ونقل عمومی در اتریش وضع خوبی دارد و گزینه‌های متنوعی از مترو و اتوبوس گرفته تا تراموا و حتی کالسکه برای رفت‌وآمد خواهید داشت؛ آن هم با قیمت‌هایی که به نسبت معقول است. برای رفت‌وآمد بین شهرها هم می‌توانید به قطار فکر کنید و هم اگر گواهینامه بین‌المللی داشته باشید؛ به کرایه کردن ماشین.

وین و به طور کلی اتریش، پر است از کاخ‌های تاریخی؛ دو کاخ معروف در وین را باید ببینید که یکی «ملک آبی» است در کنار رود دانوب که مدتی به عنوان یک محل تعلیماتی و حتی موسیقایی هم مورد استفاده قرار می‌گرفته است و معماری فوق‌العاده‌ای دارد و یکی شون براون که بیشتر یک باغ است تا یک کاخ. در شهرهای دیگر هم می‌توانید کاخ‌های تاریخی اروپایی را پیدا کنید؛ البته در زمان بازدید از این کاخ‌ها خوب است به نحوه زندگی سلاطین هم دقتی بکنید. مخصوصا ملکه سی‌سی که ظاهرا بین مردم اتریش محبوبیت زیادی هم دارد. علاوه بر این مسائل می‌توانید سری به رینگ سازمان‌های بین‌المللی بزنید و از دفتر سوم سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی دیگری نظیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدن کنید. دیدن پارلمان قدیمی اتریش و حتی پارلمان جدید آن هم می‌تواند جزو برنامه‌های شما باشد.

علاقه‌مندان به طبیعت حتما می‌توانند از رود دانوب که از میانه وین می‌گذرد لذت ببرند. اتریش کشور ورزش‌های زمستانی هم هست و ارتفاعات این کشور مناسب‌ترین جا برای ورزش‌هایی مثل اسکی و اسنوبورد است. اگر هم به موسیقی علاقه دارید دیدن خانه موتزارت و گوش دادن به موسیقی بتهوون در کشور او جالب خواهد بود. اپرای وین را هم نباید از دست بدهید؛ چه از لحاظ برنامه‌های اجرا شده در آن و چه از نظر معماری ساختمان. به این فهرست کلیسای قدیمی سنت استفان را هم باید اضافه کنید.

وین شهر پیاده‌روی و کافه‌نشینی هم هست و ظاهرا زندگی شبانه جالبی هم دارد. با این حال خلوتی و هوای مناسب آن، فضا را برای دویدن یا استراحت کردن در کناره رود دانوب هم فراهم می‌کند. با این حساب رفتن به اتریش و وین هم فال است و هم تماشا؛ هر سلیقه‌ای داشته باشید وین اتریش می‌تواند میزبان شما باشد؛ درست مثل مذاکرات 1+5 .

چطور برویم؟

برای رفتن به اتریش نیاز به روادید شنگن دارید. گرفتن این روادید شاید به اندازه کل سفر برایتان دردسر و خستگی داشته باشد. مدارک زیادی هم لازم است. بلیت تائید شده و رزرو قطعی هتل به کنار؛ نیاز به پرینت یک حساب بانکی فعال و در مواردی سند ملکی هم دارید. برای همین بهتر است قید گرفتن روادید فردی را بزنید و از تور استفاده کنید یا حداقل گرفتن روادید را هم به کاربلدش بسپارید. اگر بخواهید از تور هم استفاده کنید حدود پنج میلیون تومان برای پنج روز باید بپردازید.

مصطفی مسجدی‌آرانی / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها